فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به ضرورت ایست و بازرسی رسمی در اردستان گفت: کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های حوزه استحفاظی اردستان مانع از ورود مجرمان سایر استان‌ها می شود.
کد خبر: ۱۰۴۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳ 07 May 2022

سردار محمدرضا میرحیدری اظهار داشت: همه باید در راستای اجرا و پیاده سازی احکام و قوانین الهی قدم برداریم، وظیفه نیروی انتظامی به فرموده رهبر انقلاب مهم‌ترین وظیفه آن دفاع از ارزش‌های الهی و انقلاب است و همکاران هم باید این مسئولیت خطیر را دنبال کنند.

وی افزود: حقیقتاً نجابت و دیانت مردم شهرستان اردستان همواره برجسته بوده و در کشور وقتی نامی از این شهرستان برده می‌شود مردم به خوشی یاد می‌کنند و جایگاه از نظر بعد دینی ویژه است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در بحث آمار جرایم و جنایات که استان اصفهان در سطح کشور از سلامت و برتری برخوردار است، شهرستان اردستان هم در سطح استان همواره از این لحاظ در کاهش جرم رتبه اول یا دوم را دارد که این عامل نشأت گرفته از دیانت مردم است و باید پاس داشته شود.

سردار میرحیدری تصریح کرد: وضعیت شهرستان اردستان در غالب شاخص‌ها و آیتم‌هایی که مشاهده می‌کنیم، وضعیت نسبتاً مطلوبی دارد و این موضوع در نتیجه همبستگی و همدلی دستگاه‌های شهرستان و همچنین زحمت و تلاش نیروی انتظامی شهرستان بوده است.

وی تاکید کرد: در این شهرستان باید در بحث مدیریت جرم نسبت به سایر شهرها موفق باشیم چراکه با شرایط جغرافیایی خود در مسیر تردد استان‌های مختلف از جنوب به شمال قرار گرفته است و باید برای کنترل مجرمان در حرکت هم برنامه‌ریزی شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: لازم است در این ارتباط منسجم‌تر از قبل ظرفیت‌هایی را که بتواند مانع بروز آسیب به مردم از هر ابعادی شود، استفاده بشود.

میرحیدری خاطرنشان کرد: انتظارمان از مسئولان ادارات مختلف در ارتباط با تصادفات این است که چرا باید در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته افزایش تلفات جانی داشته باشیم، البته در درون شهر آمار تلفات صفر بوده که این نشانه احترام مردم به قانون بوده اما در محورهای برون شهری افزایشی بوده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته نزدیک به ۶۳ درصد تلفات مربوط به مردم درون استان اصفهان بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ارتباط با دیگر جرایم همچون سرقت، تاکید کرد: اکثر سارقان در حال حرکت از خارج از استان هستند و در شرایط فعلی و تغییرات ایجاد شده در قانون مجازات اسلامی محدودیت‌هایی برای نیروی انتظامی و دستگاه قضائی ایجاد شده که باعث افزایش آسیب و فشار بر مردم شده است.

میرحیدری تصریح کرد: آمار شهرستان در بحث جرایم را که مشاهده می‌کردم اکثراً آیتم ها کاهشی بوده از جمله سرقت منازل و سرقت اتومبیل‌ها که این‌ها نشانه تلاش و زحماتی است که حوزه پیشگیری انجام شده است.

وی گفت: در ارتباط با ظرفیت‌هایی که بتواند مانع ورود مجرمان به شهرستان شود باید تدبیر کرد و راهکارهای کنترل این موضوع را در برنامه کاری قرار دهیم و یکی از این راهکارها ایجاد ایست و کنترل است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های حوزه استحفاظی شهرستان اردستان مانع از ورود مجرمین سایر استان‌ها می‌شود.

میرحیدری تاکید کرد: عمده ترانزیت و مسیر حمل کالا را از مسیر اردستان داریم و به همین نسبت بحث قاچاق کالا را هم داریم، متأسفانه ایست و بازرسی رسمی و مصوب شده در سطح شهرستان را نداریم و باید برنامه‌های مقطعی در ارتباط با این بخش داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار