معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: امسال کتاب بودجه در دست چاپ است و در آن منابع و مصارف با طبقه‌بندی ساده‌تر و جزئی‌تر بیان شده است تا شهروندان از منابع و مصارف مطلع باشند.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰ 09 May 2022

سعید ابراهیمی اظهار کرد: معاونت برنامه‌ریزی در مجموع ۲۹۲ نیروی انسانی دارد که ۲۲۹ نفر در ستاد، ۵۵ نفر در مناطق شهرداری و هشت نفر در معاونت فعالیت می‌کنند، از این تعداد ۱۵ نفر دکترا، ۱۳۷ نفر فوق لیسانس و ۹۲ نفر لیسانس هستند.

وی با اشاره به آموزش ۱۰۶ هزار و ۳۰۵ نفر- ساعت از سال گذشته تاکنون، خاطرنشان کرد: در واقع معادل ۹۲۰ ساعت دوره آموزشی به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شده است، برای سال جدید نیز برنامه‌های آموزشی جدید طراحی کرده‌ایم.

ابراهیمی از راه‌اندازی میز نوآوری در این معاونت خبر داد و اظهار کرد: میز نوآوری از مدیران اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل خواهد شد و بودجه متمرکز نیز برای آن دیده شده است، همچنین کارگروهی برای هماهنگی در این راستا تشکیل شده و تألیف خوبی نیز از سوی شورای اسلامی شهر مشخص شده است.

وی ادامه داد: چشم‌انداز مجموعه مدیریت شهری افزایش نیرو نیست و با توجه به اینکه سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ نیرو بازنشسته شدند، مشکل مازاد بودن نیروها کاهش می‌یابد.

ابراهیمی با اشاره به بودجه امسال شهرداری اصفهان، تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان با سازمان‌ها ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد درآمد بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱ ساختمانی و غیر ساختمانی است، ۱۱ درصد نیز به واگذاری دارایی‌ها و ۱۹ درصد به بخش تسهیلات و اوراق مشارکت مربوط می‌شود.

وی اظهار کرد: در بودجه امسال بالغ بر دو هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات و اوراق مشارکت در حوزه مترو و اتوبوسرانی دیده شده است و در بخش مصارف در بودجه که همان بودجه جاری محسوب می‌شود سه هزار و ۱۹ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

ابراهیمی ادامه داد: در مجموع ۱۱ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان از بودجه امسال شهرداری به عنوان بیشترین مصرف به حوزه حمل و ترافیک اختصاص داده شده است.

وی تاکید کرد: بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری اصفهان و سازمان‌ها در مجموع شش هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان رسیده است، بنابراین سرانه هر شهروند بر اساس بودجه سال ۱۳۹۹ دو میلیون و ۹۸۶ هزار و ۸۰۴ تومان بوده که در سال ۱۴۰۱ این سرانه به شش میلیون و ۶۳۱ هزار و ۵۹۱ رسیده است.

وی اظهار کرد: با سرانه هر شهروند می‌توان روزانه ۲۶۵ هزار مسافر با اتوبوس و ۶۰ هزار نفر را با مترو جابه‌جا کرد، همچنین می‌توان ۴۰ میلیون مترمربع انواع فضای سبز را نگهداری و ۳۶ میلیون متر مکعب آب برای فضای سبز تأمین کنیم، همچنین با این بودجه می‌توان در سال بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و ۱۰ هزار عملیات امداد و نجات انجام داد.

ابراهیمی افزود: در بخش مصارف بودجه که همان تملک و احداث معابر و پیاده رو است رقم ۱,۸۷۷ میلیارد تومان اختصاص یافته که معادل ۱۶ درصد بودجه است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان ادامه داد: در میز خدمت غیرحضوری ۲۷ خدمت در حوزه شهرسازی و ۱۷ خدمت در حوزه خدمات شهری ارائه می‌شود که البته در مجموع ۱۴۰ خدمت روی سامانه فعال است.

۲۸ پروژه پژوهشی فعال در دستور کار

وی به انجام پروژه‌های پژوهشی اشاره کرد و گفت: پروژه‌های پژوهشی متعددی در سال ۱۴۰۰ انجام شد و در حال حاضر نیز ۲۸ پروژه پژوهشی فعال در دستور کار است.

معاون شهردار اصفهان با بیان اینکه به دنبال برگزاری جشنواره پژوهشی ۹۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شد، افزود: سامانه مدیریت دانش نیز در شهرداری فعال شده است که در این راستا همه تجربیات، مقالات، پایان‌نامه‌ها و کتاب‌های مرتبط در این سامانه بارگذاری می‌شود و تاکنون شش هزار و ۴۷۸ اثر تمام متن در سامانه ثبت شده است و به نوعی گوگل سازمانی در حوزه مدیریت شهر محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تجربیات همه شهرداران اصفهان از گذشته تاکنون تحت عنوان «تجربه شهر» مستند شده است، خاطرنشان کرد: ۱۱ تفاهم‌نامه همکاری و شش هیئت اندیشه‌ورز و اتاق فکر فعال شده و در این راستا ۱۷ ایده کاپ برگزار کردیم که آخرین آن «چهارباغ زندگی» بوده است.

ابراهیمی اظهار کرد: ۱۴۳ هزار پلاک پستی مناطق هشت و ۱۰ شهری با همکاری اداره کل پست و سازمان زیباسازی نصب شده است و امسال نیز این مهم با قوت ادامه خواهد یافت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار