در حال حاضر با صادرات ماکارونی به دیگر کشور‌ها، ارز ترجیحی تخصیص یافته و یارانه آرد و نان به کشور‌های مقصد نیز اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹ 11 May 2022

دبیر کمیته آرد و نان شهرستان اصفهان گندم و آرد در گفت و گوی ویژه خبری شب گذشته سیمای مرکز اصفهان، اساسی‌ترین کالای مصرفی مردم کشور را آرد و نان دانست و گفت: دولت در شرایط حال حاضر چاره‌ای جز این ندارد تا با یک جراحی اقتصادی روند هزینه کرد این یارانه را اصلاح کند.
مهدوی با اشاره به مصوبه مجلس گفت: دولت موظف شده تا این هدفمندی را اجرا کرده و به سرمنزل مقصود برساند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان رتبه نخست در تعدیل سرانه آرد دارد، گفت: این سرانه بر اساس نیاز سنجی بوده، ولی کمیته منتخب آرد و نان باید براساس عدالت تقسیم این روند را پیگیری کرده و سهمیه‌ای عادلانه تخصیص دهد.
دبیر کمیته آرد و نان شهرستان اصفهان گندم و آرد با اشاره به نیاز ۱۴ میلیون تن گندم کشور گفت: از این میزان ۱۰ میلیون تن آن نیاز حوزه خبازی است.
مهدوی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ تاکنون یارانه نان پرداخت شده و بخش زیادی از آن مصرف صادرات ماکارونی شده گفت: برای مثال ۹۰ درصد ماکارونی کشور دوست و همسایه افغانستان از ایران تامین می‌شود و این به معنی آنست که یارانه آرد و نان را به کشور‌های مقصد صادرات این محصول هم بهره مند می‌شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار