وزیر فرهنگ لبنان گفت: ایران و لبنان در همکاری با یکدیگر برای فراگیری گفتمان "غلبه حق" و اینکه پیروزی از آن حق است، تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱ 12 May 2022

محمد وسام المرتضی در سفر به اصفهان و در مراسم استقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندای اصفهان از وی افزود: ما فقط برای برقراری روابط خوب دو جانبه که همه کشورها به دنبال آن هستند، تلاش نمی‌کنیم بلکه به دنبال تحقق گفتمانی جدید در جهان هستیم.
وی ادامه داد: غلبه از آن کسانی است که به هدف ایمان داشته و آزادی خواه و سیادت طلب باشند و کسانی که نمی‌پذیرند جیره‌خوار بیگانه باشند و مصمم بر مواجهه با آنان هستند. 
وزیر فرهنگ لبنان با بیان اینکه این راهی است که خواسته‌ایم و ارزشمند است، تصریح کرد: قطعا پایداری در این راه کار آسانی نخواهد بود و ما معتقدیم در این مسیر ایران و لبنان پشتیبان هم هستند.
وی تاکید کرد: با پایداری در این راه پیروزی پس از پیروزی  در همه میدان‌ها به دست می‌آید و بویژه اینکه مبارزه یک جنبه فرهنگی دارد.
وسام المرتضی ادامه داد: باید به توانمندی‌های خود توجه داشته باشیم و برای تقویت این توانمندی‌ها همکاری کنیم تا با همه قدرت این راه را ادامه دهیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این دیدار، گفت: ما نیز قائل به همین گفتمان هستیم.
محمدرضا جان‌نثاری با بیان اینکه  اصفهان شهری کهن و دارای جاذبه‌های تاریخی و دیدنی بسیار است‌، افزود: علمای اصفهان و جبل عامل لبنان ارتباطات علمی عمیقی داشته‌اند.
وی خاطر نشان کرد: مردم ایران از دیرباز عشق و علاقه وافری به مردم لبنان داشته‌اند و احترام خاصی برای آنها قائل هستند و امروز هم به مقاومت لبنان و به پشتیبانی از این کشور افتخار می‌کنیم.
محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان، عصر پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت در سومین روز سفر خود به ایران وارد اصفهان شد و در این سفر از جاذبه‌های تاریخی اصفهان بازدید خواهد کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار