معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب (آبفا) کشور گفت: تابستان امسال سختی خواهد بود و لازم است از هم‌اکنون با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم مانع از ایجاد هرگونه تنش آبی و مسایل جانبی دیگر شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲ 12 May 2022

هاشم امینی در نشست هم‌اندیشی راهکارهای عبور از تنش آبی آبفا کاشان افزود: امید می‌رود این شرکت مانند چالش یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب شهری و روستایی بتواند از تهدید پیش رو نیز فرصت بسازد و از تنش آبی تابستان امسال عبور کند.

وی با بیان اینکه شرکت آبفا کاشان دارای گستره محدود اما متنوع و داری ظرفیت نیروی انسانی خوب و علاقه‌مند است، ادامه داد: این منطقه نزدیک به تهران و داری اقلیم کویری، کوهستانی و دارای منابع آب زیرزمینی و سطحی است که بخش آب و فاضلاب در مناطق مختلف خود دارد که باعث می‌شود به عنوان یک مجموعه دارای ویژگی‌های الگو (پایلوت) مورد توجه باشد.

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری آبفای کشور با قدردانی از اقدام‌های آبفای کاشان برای عبور از تنش آبی سال گذشته گفت: مدیرعامل این شرکت زحمتکش و پیگیر نسبت به حوزه کاری منطقه خود و آبفای کشور است و از اعضای اتاق فکر یکپارچه‌سازی شرکت‌های روستایی و شهری بوده است.

هاشم امینی با تاکید بر لزوم تولید محتوا درباره اقدام‌های مدیریتی و مدیریت مصرف و رصد فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی در همه شهرها و روستاهای زبر پوشش گفت: باید این روند به گونه‌ای پیش رود که آبفای کاشان مدیریت فضای مجازی را در موضوع بهینه سازی مصرف در دست داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آبفای کاشان نیز گفت: این شرکت از شرکت‌های فقیر آبفای کشور از لحاظ منابع طبیعی و  کیفیت آب است و با وجود اختلاط آب این منطقه با آب زاینده‌رود باز هم با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: امید می‌رود بتوانیم به راهکاری برای  تامین منابع آب دست پیدا کنیم و آینده روشنی پیش روی مردم و مدیریت آبفای کاشان داشته باشیم.

مدیرعامل آبفای کاشان، بهره‌برداری از آب دریاچه نمک و بهره‌برداری از منابع  آب محلی را از دیگر طرح‌های پیش‌رو عنوان کرد و گفت این راهکارها هم‌اکنون در اجرا با مشکلاتی مواجه است.

وی ادامه داد: میزان برداشت از آب سفره زیرزمینی کاشان سالیانه ۴۴۰ میلیون متر مکعب است. از این میزان ۳۲ میلیون متر مکعب به آب شرب مردم و ۲ درصد به صنعت و بقیه به بخش کشاورزی اختصاص دارد. 

اسدی اضافه کرد: برداشت بی رویه در سال‌های گذشته باعث شده سطح استاتیک آب از ۷۰ متر به ۱۲۰ متر افزایش یابد و حتی دبی چاه‌ها نیز نسبت به قبل کاهش داشته که نگران‌کننده است.

وی افزود: با همه این مشکلات در سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی انجام شده کارکنان متعهد و مهندسان دلسوز آبفا کاشان یک ساعت قطعی آب در شهرها و روستاهای زیر پوشش نداشتیم و حتی بعد از یکپارچه‌سازی آبفای شهری و روستایی ۱۸ روستای تحویل گرفته شده با تانکر آبرسانی می‌شد که اکنون به سه روستا کاهش یافته است، چرا گه هدف‌گذاری‌ها همواره تامین منابع  آب پایدار برای روستاها بوده است.

در این نشست، علی دلخواه معاون بهره‌برداری و توسعه منابع آب آبفا کاشان نیز گزارشی تحلیلی و با استناد آمار مسایل و مشکلات آبفای کاشان در ۱۲ شهر زیر پوشش این شرکت و روستاهای تحت پوشش ارایه کرد.

پس از این نشست، معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری آبفای کشور از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کاشان و نیروگاه برق آبی خط انتقال نابر به ظرفیت ۱۶۰ کیلو وات بر ساعت بازدید و فعالیت‌های انجام شده در این حوزه را قابل تحسین ارزیابی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار