تا 20 روز آینده
کارخانه ریسباف برای حفظ و احیا به موزه بزرگ اصفهان تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ 15 May 2022

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس تصویب کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نقل و انتقال این کارخانه بین بانک ملی و شرکت بازآفرینی شهری به زودی انجام می‌شود.
محمد نورصالحی گفت: کارخانه ریسباف که ثبت ملی و به عنوان آخرین بازمانده صنعت ریسندگی اصفهان حفظ شده به عنوان نقطه هدف برای ایجاد موزه در نظر گرفته شده است.


وی افزود: در آخرین جلسه بین شورای اسلامی شهر و نمایندگان مجلس قرار شد با همت نمایندگان از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی این موضوع پیگیری شود، طغیانی، نماینده اصفهان و ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در مجلس، موضوع را در کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری کردند.


رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در جلسه هفته گذشته نیز مصوب شد در مدت ۲۰ روز این نقل و انتقال بین بانک ملی و شرکت بازآفرینی شهری به عنوان مالک انجام شود تا با اهتمام شهرداری اصفهان و شرکت بازآفرینی شهری، استاندار و تمام مسئولان ملی و محلی عملیات اجرایی موزه بزرگ اصفهان آغاز شود و این یک یادگاری از این دوره باشد.


وی با اشاره به روز جهانی موزه و میراث فرهنگی و بزرگداشت خیام نیشابوری گفت: اصفهان یک شهر موزه تاریخی است و آثار و ابنیه و بافت‌های تاریخی و عرصه‌های ارزشمند و بی‌نظیر معماری آن آراسته و مزین به انواع هنر‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار