حدود ۴۲۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان ثبت نام کردند.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶ 15 May 2022

مدیر کل راه و شهرسازی استان با اعلام ثبت نام بیش از ۴۱۹ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن که بیش از دوبرابر سهمیه اعلامی استان است، گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر واریز وجه داشته‌اند.
علیرضا قاری قرآن افزود: تاکنون ۱۴۲ هزار و ۵۶۸ نفر حائز شرایط اولیه بوده‌اند و تعداد ۳۷ هزار و ۴۵۵ نفر انصراف داده‌اند و از این تعداد ۲۰۸۳۹ نفر واریز وجه داشته‌اند.
وی با بیان اینکه پرونده متقاضیان در حال بررسی است گفت: پالایش‌های سه گانه متقاضیان طرح جهش تولید و تأمین مسکن (نهضت ملی مسکن) که شامل سابقه مالکیت، فرم «ج» و تأهل است در ستاد وزارت راه و شهرسازی انجام شده است و پالایش شرط چهارم برای متقاضیان این طرح در استان اصفهان (سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا) در استان اجرا می‌شود و هم‌اکنون نیز به صورت مستمر نتیجه بررسی‌های انجام‌شده از طریق پیامک به متقاضیان اطلاع داده می‌شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اعلام سهمیه چهار ساله استان در طرح نهضت ملی مسکن که ۲۰۳ هزار واحد است افزود: بیشترین ثبت‌نام برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در سه شهر بهارستان، شاهین شهر و فولادشهر بوده که میزان ثبت نامی‌ها در بهارستان ۱۴۵۸۲۲ نفر، درشاهین شهر ۵۲۴۱۰ نفر و در فولادشهر ۵۱۰۸۵ نفر است.
قاری قرآن با اعلام اینکه در بعضی از شهر‌های استان عملیات اجرایی شروع و فونداسیون، اسکلت و سقف در حال اجرا است، گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی ساخت مسکن در سطح استان حدود ۱۶ درصد است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۷۵۰۰ هکتار زمین شناسایی و در حال بررسی در کمیته‌ها و کمسیون ماده پنج استان است، افزود: در برخی از شهر‌های استان مشکل کمبود زمین وجود دارد که پیگیری برای رفع آن در حال اجراست و احداث شهر جدید نیز در حال پیگیری است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان در مورد چگونگی اجرای بیمه کیفیت واحد‌های مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن استان افزود: ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن با دریافت مجوز و پروانه ساخت شروع و برای اخذ پروانه ساخت، تهیه نقشه‌های معماری، سازه، تاسیسات برق و مکانیک براساس ضوابط و قوانین مربوطه تحت ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و آئین نامه اجرایی آن صادر می‌شود.
قاری قرآن همچنین در مورد طرح مسکن مهر در این استان گفت: طرح مسکن مهر در استان اصفهان تکمیل شده است و بخشی که در شهر‌های جدید باقیمانده بود نیز تعیین تکلیف شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان توصیه کرد: پیشرفت پروژه‌ها همیشه به آورده متقاضیان گره خورده است و ضروری است در پرداخت اقساط خود به‌موقع و سروقت اقدام کنند تا شاهد پیشرفت درخور پروژه‌ها و حصول نتیجه مطلوب باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار