نمایشگاه بهاره مشاغل خانگی، صنایع دستی و گردشگری محمد آباد جرقویه با حضور مدیران شهرستانی و استانی در ارگ این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵ 18 May 2022

افتتاحیه نمایشگاه بهاره مشاغل خانگی، صنایع دستی و گردشگری محمد آباد جرقویه اصفهان ظهر چهارشنبه در ارگ این شهر با حضور فرماندار جرقویه، معاون میراث فرهنگی استان اصفهان اعضای شورای شهر و شهردار این منطقه برگزار شد.

محمد آباد شهری با شش هزار نفر جمعیت واقع در ۶۵ کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است، شهری با مراکز گردشگری برج کبوتر خانه، مسجد جامع، منزل ریاحی، شبستان مسجد، حمام قدیمی که پنج‌مورد از آنها ثبت میراث فرهنگی شده است.

شهری با بودجه ۹ میلیاردی که نیمی از آن عمرانی و نیم دیگر جاری است، همچنین این شهر سرانه فضای سبز ۲۵ متری دارد و در ماه‌های اخیر سعی در شناساندن شهر از طریق گردشگری دارد.

اسماعیل زاده، شهردار محمد آباد در این افتتاحیه اظهار داشت: در راستای شعار با محوریت اشتغال آفرینی نمایشگاه مشاغل خانگی در محمد آباد با حضور اقشار کاری مختلف مردم برگزار می‌شود تا بتوانیم به سهم خود در راستای شعار سال تلاش کنیم.

شهردار محمد آباد افزود: دیگر هدف ما معرفی گردشگری و صنایع دستی محمد آباد ابتدا به استان و فراتر از استان در کشور است، این نمایشگاه در ۶ روز در محل ارگ محمد آباد میزبان مهمانان کل کشور است تا بتوانیم از این طریق شهر محمد آباد به کل کشور نشان دهیم.

وی تاکید کرد: برای برگزاری این نمایشگاه دو ماه تلاش شبانه روزی شده است، همچنین تلاش داریم از طریق این نمایشگاه رونق سابق شهر به محمد آباد برگردد و مبحث اقتصادی مردم نیز تأمین شود.

اسماعیل زاده تصریح کرد: پیست موتورسواری محمد آباد در ۸ سال اخیر احیا شده است، البته از اداره راه و شهرسازی درخواست داریم برای تغییرات کاربری زمین همکاری لازم را برای تأمین بودجه انجام دهد.

همچنین محسن ریاحی فرماندار جرقویه در این افتتاحیه اظهار داشت: این نمایشگاه نشان دهنده استعدادهای مختلف میراث، گردشگری و مشاغل خانگی محمد آباد است و نشان می‌دهد محمد آباد چه توانایی عظیم در حوزه‌های مذکور دارد.

وی افزود: امیدواریم نمایشگاه مشاغل خانگی بتواند یک حرکت رو به جلو برای محمد آباد در حوزه اقتصادی و فرهنگی باشد، به خصوص که در دو الی سه سال گذشته مشکلات عدیده در همه جای کشور از کرونا داشتیم و گردشگری و میراث بیش از بقیه حوزه‌ها متضرر بود.

فرماندار جرقویه ادامه داد: هدف ما اتصال شهرستان‌ها بین یکدیگر است که صنعت گردشگری این امر را تسهیل می‌کند، گردشگری می‌تواند کل آحاد مردم را درگیر کند و مباحث اقتصادی آن را تأمین کند که در این راستا برنامه ریزی می‌کنیم.

ریاحی اضافه کرد: ارگ محمد آباد یکی از مراکز گردشگری است که روی آن مانور جدی می‌دهیم که بعد از ۲ سال شیوع کرونا در حال احیا است که می‌تواند به اقتصاد کمک کند، مبحث امروز کشور اقتصاد است که در شرایط کمبود منابع آب با توسعه گردشگری ممکن است.

همچنین نور الله عبدالهی معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان اصفهان در این افتتاحیه ضمن تبریک هفته میراث فرهنگی اظهار داشت: آثار خیلی خوبی در این شهر بود و اکثریت مردم این شهر فرهنگی هستند که باعث خوشحالی ماست و بزرگترین سرمایه این شهر فرهنگ جریان در این شهر است.

وی افزود: بعد از آسیب در کشاورزی و دامداری مجبوریم به سمت صنایع دستی و گردشگری برویم و می‌توانند جایگزین خوبی برای کشاورزی باشند، در شرق اصفهان قلعه‌های زیبایی وجود دارد که بهترین پتانسیل گردشگری را دارند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان اصفهان ادامه داد: اصفهان بیشترین مناطق گردشگری در کشور را دارد و ۲۲ هزار اشیا گرانبها دارد و وقتی می‌توانیم موفق باشیم در استفاده از آن موفق باشیم که از گردشگری همه استان استفاده کنیم.

وی در خصوص میراث گیوه تصریح کرد: گیوه در حال نابودی است که باید فرهنگ‌سازی بین آقایان و بانوان انجام شود که باید باد بگیرند و مهم‌ترین رسالت این مردم آموزش بافت گیوه به نسل آینده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار