مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت:۸۰ درصد از دعاوی مطرح شده در مراکز دادگستری در حوزه ملکی مربوط به املاک قولنامه ای است و با سیستم مکانیزه می‌توان این مشکلات را برطرف ساخت.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷ 18 May 2022

 محمد نادری با بیان اینکه بر اساس اصل ۷۲ و ۷۳ قانون اساسی اختیارات زیادی برای کانون سردفتران و دفتریاران دیده شده است، اظهار داشت: از این رو این دفاتر اهمیت ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر در حال عبور از سیستم سنتی به مکانیزه در حوزه ثبت اسناد بودیم، ابراز داشت: اگر کمک هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان نبود و اظهار نظرات تأثیر گذار آنها نبود با مشکل روبه‌رو می‌شدیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با بیان اینکه ۸۰ درصد از دعاوی مطرح شده در مراکز دادگستری در حوزه ملکی مربوط به املاک قولنامه ای است، گفت: با سیستم مکانیزه می‌توان این مشکلات را برطرف ساخت.

وی ادامه داد: دفاتر ثبت اسناد می‌توانند در تحقق مکانیزه کردن اسناد رسمی نقش بسزایی داشته باشند و در استان اصفهان در این زمینه دارای ظرفیت خوبی هستیم.

همچنین امیر مسعود مرادی باغبادرانی، رئیس سابق کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان در ادامه این آئین با بیان اینکه ۲۴ سال از فعالیت من در کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان می‌گذرد، اظهار داشت: سال ۷۶ در کشور کانون دفاتر اسناد رسمی را در استان اصفهان راه‌اندازی کردیم و در سال ۸۶ به عنوان اولین استان مجوز کانون سردفتران را به غیر از تهران در اصفهان راه‌اندازی کردیم.

وی ادامه داد: استان اصفهان یکی از مؤثرترین استان‌ها در کشور در حوزه ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی است و روی ایده‌ها و نظرات پیشنهادی این استان توجه ویژه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار