رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: احیای زاینده‌رود و جریان دائمی و پایدار این رودخانه مطالبه اصلی مردم استان در سفر رییس جمهور به این منطقه است.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱ 12 June 2022

محمد نورصالحی  روز یکشنبه در جلسه  علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: با حل این چالش، مشکلاتی مانند فرونشست زمین و آلودگی هوا نیز برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی سامانه دوم آبرسانی اصفهان اضافه کرد: این پروژه دارای یک مرحله اضطراری با ظرفیت ۱.۶ متر مکعب آب بر ثانیه است که باید در مدار شبکه آبرسانی اصفهان قرار بگیرد اما تاکنون ۰.۶ متر مکعب بر ثانیه آن محقق شده است و تکمیل آن نیازمند حمایت دولت است.

رییس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه راه اندازی قطار  سریع السیر اصفهان- تهران دیگر مطالبه شهروندان است اظهارداشت: اجرای این پروژه سال ها از سوی روسای جمهور قبلی مطرح شد اما تاکنون محقق نشده است.

نورصالحی ادامه داد: این طرح از مهر سال ۱۴۰۰ به دلیل عدم تضمین ضمانت‌نامه‌ای که بانک مرکزی باید برای سرمایه‌گذار صادر می‌کرد متوقف شده است و به دنبال آن استاندار و نمایندگان مجلس برای ادامه روند آن کوشیدند و امیدواریم این طرح جزو مصوبات سفر رییس جمهور باشد.

رییس شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در ارتباط با سفر رییس جمهور به استان، ۳۰ پیشنهاد از سوی شورای اسلامی اصفهان تنظیم شده و در اختیار استاندار و نمایندگان مجلس قرار گرفته است.

نورصالحی درباره روز جهانی صنایع دستی نیز گفت: بدون شک بخش مهمی از شهرت نصف جهان بخاطر صنایع دستی و هنرهای سنتی است که به تبع آن اصفهان شهر خلاق صنایع دستی و شهر جهانی صنایع دستی نام گرفت، بنابراین بیش از قبل باید برای رونق کمی و کیفی آن کوشید.

وی اضافه کرد: در ادوار قبل شورای شهر، شورایی با هدف حفظ و احیا، رونق آموزش و پژوهش در حوزه صنایع دستی تشکیل شد اما فعالیت آن ادامه نیافت که می خواهیم باز هم این شورا تشکیل شود و فعالیت کند.

نورصالحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پدیده کار کودکان یکی از معضلات اجتماعی است اظهار داشت: امروز سوء استفاده از کودکان به اسم کار را شاهد هستیم و  آنطور که کارشناسان می گویند خانواده و گروه های مافیایی، این کودکان را به سمت کارهایی مختلف شوق می دهند که در نهایت سبب آسیب به آنان می شود.ر

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان فعالیت بیشتر نهادهای قضایی، نظارتی و انتظامی در برخورد با سوء استفاده از کودکان را خواستار شد و افزود: از سوی دیگر توانمندسازی خانواده این کودکان و تحقق عدالت اجتماعی آنان ضروری است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار