مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: با تأکید ریاست جمهوری، بر روی سازمان ملی مهاجرت کار و علاوه بر مباحث کودکان کار، مسائل ورود و خروج، خانواده و کارت‌های هویت بررسی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱ 16 June 2022

همزمان با سفر استانی ریاست جمهور و هیئت دولت به اصفهان، نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی و خانواده با حضور زینب اختری، مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور و فعالان در حرم حضرت زینبیه اصفهان برگزار شد. در این نشست فعالین حوزه اجتماعی فرهنگی اصفهان با طرح موضوعاتی همچون ضرورت اصلاح و توسعه آموزش‌های حین ازدواج، تغییر ذائقه فرهنگی نوجوانان و افزایش مخاطرات سلامت در ابعاد روانشناختی، دولت و مراکز کاهش آسیب‌های زنان، تمرکز بر محله محوری و توسعه روستایی، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی کودکان کار دختر، اشتغال بانوان به بررسی مسئله و ارائه راهکارهای عملیاتی با دکتر اختری پرداختند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور تدوین سند تحول در حوزه زنان و خانواده را در دولت یازدهم عنوان و به هشت چالش اساسی که در این سند به آن پرداخته شده است اشاره کرد و گفت: در این سند ویژه بانوان به بحث فرزندآوری و خانواده پرداخته شده که ذیل آن چالش، عامل و راهبرد آن تعریف گردید و در راهبردها، اهم اقدامات مشخص شده است.

اختری رویکرد سازمان اجتماعی را رویکرد تحول آفرین خواند و متذکر شد: در چرخه تحول آفرین محوریت خانواده است نه فرد و ما در این سند ناظر به نقش زن در خانواده و نقش اجتماعی او هستیم و جایگزین تفکر فمنیسم و دیدگاه‌های سنتی بحث الگوی سوم یعنی نه زن شرقی و نه زن غربی را مدنظر قرار دادیم.

وی افزود: وزیر کشور به شدت در حوزه زنان مخصوصاً زنان آسیب دیده یا زنان در معرض آسیب دغدغه مند هستند و معتقدند یک دختر نباید یک شب هم شب بیرون از خانه و بی پناه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار