یک فروند جنگنده F14 نیروی هوایی ارتش در پایگاه شهید بابایی اصفهان دچار سانحه شد که خلبان و کمک خلبان موفق به ترک اضطراری هواپیما شدند.
کد خبر: ۱۰۵۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳ 18 June 2022

یک فروند جنگنده F14 نیروی هوایی ارتش صبح امروز حین ماموریت پروازی و در مرحله فرود در پایگاه شهید بابایی اصفهان دچار نقص فنی شد که طی این سانحه خلبان و کمک خلبان موفق به ترک اضطراری هواپیما شدند.

گفتنی است خلبان و کمک خلبان این هواپیما که در حین ترک اضطراری دچار آسیب‌دیدگی جزئی شدند، برای درمان به یکی از بیمارستان‌های اصفهان اعزام شدند.

مسوول روابط عمومی ارتش در منطقه اصفهان گفت: ساعت ده و نیم صبح امروز شنبه - ۲۸ خرداد- یک فروند جنگنده اف ۱۴ (تام کت) به علت نقص فنی موتور در نزدیکی پایگاه هوایی شهید بابایی دچار سانحه شد.

سرهنگ رسول معتمدی اظهار داشت: این هواپیمای نظامی در حین ماموریت در محدوده پایگاه روی باند فرودگاه دچار نقص فنی در موتور شد و خلبان و کمک خلبان با چتر نجات خروج اضطراری داشتند که به دلیل آسیب دیدگی فوراً به بیمارستان الزهرا(س) برای اقدامات درمانی منتقل شدند.

به گفته وی، این سانحه تلفات جانی نداشت اما هواپیما از بین رفته است.

مسوول روابط عمومی ارتش در منطقه اصفهان درباره آسیب دیدگی دو سرنشین این هواپیما نیز گفت: حال عمومی خلبان سرهنگ خدایاری و کمک خلبان سرهنگ محمدی مساعد گزارش شده است.

 سوم خرداد امسال نیز یک حادثه سقوط یک فروند هواپیمای جنگنده اف۷  در اصفهان روی داد که براثر آن خلبان و کمک خلبان به شهادت رسیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار