در سفر رییس جمهور به استان اصفهان، برای رشد حوزه‌های دانش بنیان و گردشگری به عنوان پیشران‌های اقتصادی استان برنامه ریزی شد.
کد خبر: ۱۰۵۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ 20 June 2022

استاندار اصفهان با بیان اینکه رییس جمهور در این سفر بر تکمیل طرح‌های پیشین و تعریف نشدن طرح‌های جدید تاکید داشت، گفت: مقرر شد که ۲۱۷ طرح با ۵۰ درصد پیشرفت تکمیل و بهره برداری شوند.

سیدرضا مرتضوی در توضیح اعتبارات تصویب شده در سفر دکتر رئیسی به استان اصفهان افزود: ۳۲ هزار میلیارد اعتبار در قالب تسهیلات برای توسعه بنگاه‌های اقتصادی، پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های کشاورزی، چهار هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه و شهرسازی، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان، ۶۰۰ میلیارد تومان به حوزه علم وفناوری و هزار میلیارد تومان برای نوسازی مدارس تخصیص داده شد.

وی تاکید کرد: این اعتبارات به طور متوازن بین همه شهرستان‌ها توزیع می‌شود و شهرستان‌های محروم نیز بهره بیشتری خواهند داشت.

استاندار اصفهان در ادامه گفت: رییس جمهور هم با توجه به دغدغه‌ای که برای خشکسالی استان داشت به مناطق شرقی اصفهان رفت و در بازدید از زمین‌های کشاورزی، باتلاق خشک گاوخونی و فرونشست‌های رخ داده پی به عمق فاجعه برد.

مرتضوی افزود: به منظور کاستن از تنش‌های آبی استان چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های انتقال آب و سه هزار میلیارد تومان برای تکمیل و بهسازی شبکه‌های فاضلاب چندین شهر استان اختصاص داده شد.

وی بازدید رییس جمهور از شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) در شاهین شهر را از نقاط عطف این سفر دانست و گفت: در این بازدید بر لزوم استفاده از ظرفیت این شرکت بزرگ به منظور بومی‌سازی هر چه بیشتر صنایع هوانوردی تاکید شد.

با بیان اینکه معاونان وزرا از روز قبل در ۳۰ دستگاه اجرایی مربوط به خود در استان حاضر شد، گفت: در این دو روز ۱۲ هزار و ۵۰۰ ملاقات مردمی صورت گرفت و به مشکلات شهروندان رسیدگی شد.

مرتضوی با اشاره به ثبت ۳۱ هزار تماس مردمی با شماره ۱۱۱ گفت: همچنین در این مدت ۲۹ هزار نامه به مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری مستقر در استانداری اصفهان رسید و در چرخه پیگیری قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار