محل دفن زباله شهر سمیرم بدون مجوز و دفن زباله در این مکان غیر اصولی است.
کد خبر: ۱۰۵۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ 20 June 2022

رییس اداره حفاظت از محیط زیست سمیرم گفت: جایگاه دفن زباله در جنوب شهر سمیرم حدود سی سال است که موقت ساخته شده و این جایگاه در نقطه مناسب واقع نشده است.

محمد عباسی افزود: در این مکان روزانه ۲۰ تن زباله تخلیه می‌شود که علاوه بر آلودگی‌های محیط زیستی بهداشت شهر و روستاه‌های اطراف را تهدید و شیر آبه زباله‌ها به منابع آب زیر زمینی نفوذ می‌کند.

وی گفت: میانگین بارندگی در سمیرم بیش از ۴۰۰ میلیمتر است که این بارندگی‌ها موجب ایجاد روان آب‌ها و نفوذ شیر آبه زباله‌ها به روان آب‌ها و منابع آب می‌شود.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست سمیرم افزود: جایگاه دفن زباله در مرکز زمین‌های کشاورزی واقع شده است و اطراف آن گندم زار و زیر دست آن چشمه‌های آب کشاورزی وجود دارد و به دلیل غیر اصولی بودن این مکان وزش باد پلاستیک‌ها را در زمین‌های اطراف پراکنده و آب چشمه‌ها را آلوده می‌کند.

عباسی گفت: طبق اسناد مکاتبات زیادی با متولی محل دفن زباله شهرداری شده، ولی تا کنون به دلیل تمکین نکردن شهرداری هیچ ترتیب اثری نسبت به تغیر این مکان و روش‌های دیگر دفع پسماند انجام نشده است و اداره محیط زیست در دادگستری شهرستان پرونده قضایی تشکیل داده است.

رییس اداره محیط زیست سمیرم افزود: این جایگاه در ۸ کیلومتری جنوب شهر سمیرم واقع شده است و علاوه بر کشاورزی دام‌های دامدارانی که برای چرای دام به اطراف این جایگاه می‌روند تهدید می‌کند و محل تجمع حیوانات وحشی، حشرات و سگ‌های ولگرد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار