معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان در تمام نانوایی‌ها استان، دستگاه کارتخوان هوشمند نصب می‌شود و قیمت نان هیچ‌گونه افزایش و تغییری برای مصرف کننده ندارد.
کد خبر: ۱۰۵۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ 22 June 2022

امید شریفی در مورد اجرای طرح هوشمند‌ سازی یارانه نان از هفته گذشته در اصفهان به عنوان سومین استان بعد از زنجان و قزوین آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون یک‌هزار و 200  دستگاه کارتخوان رایگان در واحدهای نانوایی شهر اصفهان و 14 شهرستان استان، نصب و راه‌اندازی شده است.

وی درباره اینکه تا انتهای هفته جاری نیز یک‌هزار دستگاه هوشمند عرضه و فروش نان در نانوایی‌های استان اصفهان راه‌اندازی و نصب خواهد شد، افزود: تمام 4 هزار و 600 نانوایی یارانه پز استان تا 10 تیر امسال به دستگاه‌های کارتخوان هوشمند مجهز می‌شوند.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه فروش نان مکانیزم هوشمند از زمان نصف و راه‌اندازی دستگاه کارتخوان در آن واحد صنفی آغاز می‌شود، تاکید کرد: هیچ‌گونه تغییر قیمت و محدودیتی در حوزه فروش و عرضه نان‌های سنتی مشمول یارانه نخواهیم داشت و نان مصرفی با قیمت‌های مصوب سال گذشته و سه ماهه امسال در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح نانوایی‌ها دیگر نمی‌توانند نان را با هر قیمتی به فروش برسانند و قیمت براساس نرخ مصوب درج شده در دستگاه کارتخوان محاسبه و سپس خریدار کارت می‌کشد.

شریفی درباره اینکه اجرای این طرح باعث ایجاد رقابت بین نانوایی‌ها و عدم خروج آرد از چرخه تولید می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اختلاف بالای قیمت آرد بازار آزاد و آردی که به نانوایی‌ها داده می‌شود، شاهد خارج شدن راحت آرد از چرخه تولید هستیم دیگر قاچاق آرد با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان منتفی می‌شود.

وی اجرای این طرح را عامل مهمی در مدیریت مصرف و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از سوء مصرف این کالای راهبردی دانست و افزود: در اجرای این طرح دولت با پرداخت یارانه به مردم و نانوایان از عرضه و توزیع آرد خارج از شبکه و قاچاق جلوگیری و قیمت آرد را یکنواخت می‌کند.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان موضوع سهمیه‌بندی در این طرح مطرح نیست، افزود: در این روش نانوا، آرد را با قیمت واقعی دریافت کرده و به ازای تعداد نان‌های فروخته شده یارانه دریافت خواهد کرد.

وی پیرامون اینکه هدف از اجرای این طرح دستیابی به آمار جامع از میزان پخت نان و تناسب با آرد توزیع شده است، گفت: اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان با تصحیح فرایند توزیع و دستیابی جامعه هدف (مردم) به این یارانه است.

شریفی درباره اینکه در حوزه نان به هیچ‌وجه تغییر قیمتی نداریم و یارانه از طریق همین پایانه‌ها و در میانه زنجیره تولید گندم تا مصرف نان به نانوایی‌ها داده می شود، اظهار داشت: امکان کنترل و مدیریت هوشمند مصرف نان با اجرای این طرح به طور کامل میسر است و کنترل کامل نانوایی‌ها از حیث تامین آرد و توزیع نان فراهم می‌شود.

وی در خصوص تفاوت قیمتی که بین گندم دولتی و آزاد وجود دارد در قالب یارانه به نانواها پرداخت می‌شود، افزود:نانوایی‌هایی که از دستگاه‌های کارتخوان هوشمند استفاده کنند در پایان هر روز کاری به میزان 15 درصد فروش وجه تشویقی به حساب آنها واریز خواهد شد.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: آردی که در اختیار نانوا قرار می‌گیرد به صورت غیر یارانه‌ای است و دولت از طریق تراکنش، مازاد مابه التفاوت نان یارانه‌ای که می‌فروشد و آردی غیر یارانه‌ای که دریافت می‌کند، به حساب نانوا واریز می‌کند.

وی تاکید کرد: با تجهیز تمام واحدهای صنفی نانوایی‌ها به دستگاه‌های کارتخوان هوشمند در سطح کشور اعلام عمومی می‌شود که مکانیزم تخصیص و توزیع یارانه به صورت ملی هم تدبیر و عملیاتی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار