معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در شرایط کنونی داشتن مهارت و فراگیری فنون اشتغال ضروری بوده و امسال ایجاد ۱۵۰ هزار کارگاه آموزش مهارتی در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۵۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰ 23 June 2022

مرتضی فیروزآبادی افزود: ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور در سال جاری به عهده کمیته امداد گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته کمیته امداد موظف به ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی بود که به ۳۰۳ هزار فرصت دست یافتیم.

وی از تسهیل مسیر اشتغال برای مددجویان و تمرکز روی فرزندان خانواده خبر داد و افزود: ضامن وام اشتغال باید همچون وام ازدواج باشد و به دنبال افزایش سقف تسهیلات بانکی از روش‌های مختلف هستیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه برخی موانع برای اعطای تسهیلات اشتغال حذف شده است، گفت: بر اساس قانون با اعتبارات دولتی امکان ایجاد شغل برای یک نفر در هر خانواده است که ما با کمک‌های مردمی توانستیم تعداد اشتغال در هر خانواده را افزایش دهیم.

وی، ارتقای کیفیت‌ مشاغل را همچون کمیت آن پر اهمیت دانست و افزود: در کیفیت‌بخشی مشاغل چند راهبرد مانند انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های بزرگ و حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای خرد را اجرا کردیم بطوری که در این راستا ۴۰ هزار شغل در حوزه کشاورزی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه با اصناف مختلف برای ایجاد شغل در دستور است، خاطرنشان کرد: برای ایجاد هر شغل به بالای ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیاز است و دیگر این میزان اعتبار پاسخگو نیست بهمین دلیل نیاز به حمایت دولت بیش از سال‌های قبل برای ایجاد اشتغال در پنج دهک جامعه داریم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: با توجه به رشد کاربران اجتماعی در فضای مجازی، مددجویان این نهاد با دریافت آموزش‌های لازم و مشاوره کسب و کار می توانند به عرصه فعالیت در مشاغل جدید وارد شوند.

فیروزآبادی با بیان اینکه کمیته امداد تنها نهادی است که در فروردین امسال همه اعتبارات لازم را از بانک ابلاغ گرفت و برای استان‌ها واریز کرد، خاطرنشان کرد: سال گذشته در ماه مرداد این واریزی‌ها اتفاق افتاد.

وی گفت: تخصیص اعتبارات بانکی در کوتاهترین زمان ممکن با همکاری بانک مرکزی از ابتدای سال به بانک ها ابلاغ شد و تسهیلات صندوق امداد ولایت از ۳۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در این جلسه با اعلام اینکه یک چهارم از تعهد اشتغالزایی در استان بر عهده کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان است، گفت: کمیته امداد استان متعهد به ایجاد فرصت شغلی و اشتغالزایی برای  ۴۱ هزار و ۷۰۰ نفر است که تعهد سنگینی بشمار می آید.

میثم مداحی با بیان اینکه ۲۶.۵ درصد از فرصت شغلی استان بر عهده کمیته امداد است، اظهار داشت: برای ایجاد هر فرصت شغلی حداقل به ۲۰۰ میلیون تومان پول نیاز است.

وی افزود: در واقع برای ایجاد ۴۰ هزار شغل به اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز است و با تخصیص یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نمی‌توان چنین اقدامی صورت داد.

مداحی با اشاره به آمار قابل توجه اتباع خارجی غیر مجاز در استان، گفت: همه آنها مشغول کار هستند و عمدتا در مشاغل خرد و کوچک فعالیت دارند.

کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه سهم ۵.۶ درصدی کل اعتبارات و اشتغال کشور به این استان اختصاص یافته است، اظهار داشت: در برنامه پیش بینی شده امسال، با رشد بیش از چهار برابری در مبلغ اعتبارات و رشد ۲ برابری در تعداد فرصت شغلی، وظیفه سنگینی بر عهده کمیته امداد استان گذاشته شده که امیدواریم با همت امدادگران این برنامه محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار