مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: فراگیری خدمات اورژانس اجتماعی در سراسر استان نیازمند اعتبارات ملی برای خرید خودرو، تامین مکان و جذب نیروست.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ 27 June 2022

ولی‌الله نصر، افزود: کمبود نیروی انسانی بخصوص در حوزه اورژانس اجتماعی، مرکز شیرخوارگاه و حمل و نقل  از دیگر کمبودهای بهزیستی استان است که در مسیر خدمت‌رسانی این اداره کل اثر می‌گذارد.

وی با اشاره به ماموریت‌های سازمان بهزیستی در حوزه اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های این حوزه اظهار داشت: تخصیص اعتبار لازم در جهت توسعه و تقویت برنامه اورژانس اجتماعی و فعال سازی این عرصه خدمت رسانی، ضروریست. 

به گفته نصر، همه شهرستان‌های استان دارای خودروی اورژانس اجتماعی نیستند و تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمت شاغل در مراکز اورژانس اجتماعی با هدف ایجاد انگیزه برای کارشناسان شاغل در این واحد، مورد مُطالبه ماست.

مدیرکل بهزیستی اصفهان بیان کرد: نبود زمین ارزان یا رایگان و تسهیلات طرح مسکن به منظور احداث خانه برای مددجویان تحت پوشش و کمبود حمایت مالی دولت در تامین معیشت مددجویان، مسیر خدمت رسانی به افراد تحت پوشش را دچار مشکل کرده است.

نصر با تسهیل در اجرای قوانین مالیاتی برای جلب مشارکت شرکت‌های صنعتی و اقتصادی، اختصاص سرانه کمک به مددجویان از محل سود شرکت‌های بزرگ دولتی و نیمه دولتی و بخش های حاکمیتی را در جهت تامین اعتبارات پایدار برای بهزیستی پیشنهاد داد و گفت: افزایش اعتبار تسهیلات خوداشتغالی و کارفرمایی از یک میلیارد به سه میلیارد ریال و افزایش تخصیص اعتبارات بیمه خویش فرمایی، بیمه کارفرمایی و ارتقاء کارایی معلولان در رفع مشکلات مددجویان این سازمان نقش بسزایی دارد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت افزایش سهیمه بیمه زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: میزان سود بازپرداخت تسهیلات بانک کشاورزی برای این گروه از افراد جامعه زیاد و خارج از توان آنان است.

نصر، گسترش مراکز شبانه‌روزی یارانه‌ای را ضروری اعلام کرد و افزود: اعتبار خرید وسایل کمک توانبخشی و هزینه درمان معلولان در استان اصفهان پاسخگو نیست.

مدیرکل بهزیستی اصفهان با اشاره به گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و ضرورت پیشگیری خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز توانمندسازی و جامعه پذیری زنان و مردان در حال بهبود از اعتیاد و مراکز ماده ۱۶ اصفهان و کاشان، توزیع بودجه در اجرای طرح‌های پیشگیری از پدیده‌های شوم اجتماعی مثل طلاق، خودکشی، اعتیاد به مواد مخدر و دیگر ناهنجاری‌های اجتماعی در این حوزه نیز ضرورت دارد.

نصر همچنین تاکید کرد: خطر فرونشست زمین در استان اصفهان، ساختمان‌های این اداره کل را تهدید می‌کند که نیاز به مقاوم‌سازی دارد اما کمبود اعتبارات نه‌تنها در این حوزه کارساز نیست بلکه موجب نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های اداری سازمان بهزیستی اصفهان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار