رییس اداره دندان‌پزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان برای بسته حمایتی دندان‌پزشکی بیماران خاص کشور در سال ۱۴۰۱ نیاز است.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ 27 June 2022

قاسم صادقی افزود: نزدیک به سه سال به دلیل قطع ارز ترجیحی مواد اولیه و تجهیزات دندان‌پزشکی با ارز آزاد تامین می‌شود که فشار زیادی را به مردم و ارایه‌دهندگان خدمات وارد کرده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا پایان سال‌جاری در تمامی مرکز استان‌ها یک مرکز دندان‌پزشکی تحت بی‌هوشی راه‌اندازی شود، ابراز امیدواری کرد با این اقدام بتوان خدمات پایه دندان‌پزشکی را برای بیماران خاص تحت پوشش تامین کنیم تا بیماران خاص، اوتیسم و معلولان جسمی و حرکتی برای درمان از استان‌ خود خارج نشوند.

رییس اداره دندان‌پزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  تاکید کرد: در حوزه دندان‌پزشکی برای مردم به خصوص بیماران خاص بسته‌های حمایتی دندان‌پزشکی باید در نظر گرفته شود.

به گفته وی، مقدمات این کار آماده و بسته پیشنهادی آن نیز از سوی معاونت درمان این وزارتخانه به دبیرخانه شورای عالی بیمه ارسال شده و این شورا باید بسته حمایتی پایه دندان‌پزشکی را برای بررسی در دستور کار قرار دهد تا پس از آن تصویب شود.

صادقی یادآور شد: از آذر سال ۱۳۹۹ تکلیفی به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گذاشته شد تا بر پایه مصوبه هیات وزیران بسته بیمه پایه دندان‌پزشکی را  تدوین و برای تصویب به شورای عالی بیمه ارایه کند.

وی تصویب این بسته حمایتی را گامی بزرگ برای دسترسی بهتر و عادلانه تر عموم مردم به خصوص ییماران خاص به خدمات دندان‌پزشکی دانست و گفت: با این اقدام بیماران خاص زیر پوشش کامل خدمات دندان‌پزشکی قرار می‌گیرند و فرانشیز پرداختی آنها صفر می‌شود.

رییس مجمع خیران سلامت کاشان نیز گفت: تجهیزات مرکز جراحی دندان‌پزشکی بیماران خاص با هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی خیران سلامت در بخش جراحی مرکز آموزشی درمانی متینی این منطقه تامین شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار