مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان با اشاره به اجرای طرح فروش نان با کارتخوان هوشمند در استان گفت: این طرح با نصب ۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه کارتخوان در خبازی‌ها در حال اجراست که تلاش داریم سایر واحدها هم به این سامانه مجهز شوند.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ 28 June 2022

محسن ضیایی افزود: این طرح از حدود یک ماه گذشته در این استان در حال اجراست و  از  مجموع  چهار هزار و ۴۰۰ نانوایی استان تاکنون حدود سه هزار و ۲۰۰ نانوایی به دستگاه کارتخوان مخصوص طرح هدفمند کردن یارانه نان مجهز شدند و مابقی  تا پایان ماه جاری عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح هیچ تغییری در تقاضای مردم و همچنین قیمت نان ایجاد نمی‌شود و قیمت نان و مقدار خرید نان توسط مردم هیچ تغییری پیدا نمی کند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان اظهار داشت : شفافیت و نگاه جامع به وضعیت آرد و نان یکی از مزایای این طرح خواهد بود.  

وی اضافه کرد: با اجرای طرح هدفمندی یارانه نان علاوه بر جلوگیری از سوء استفاده از یارانه نان، کیفیت تولید این قوت غالب سفره های مردم هم افزایش پیدا خواهد کرد.

ضیایی افزود: یکی از رویکردها و اهداف مهم در اجرای فروش نان با کارتخوان هوشمند، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه آرد و نان و پیشگیری از قاچاق این محصول است.

وی تاکید کرد: در این طرح محدودیت خاصی برای خرید نان برای افراد وجود نداشته و قیمت این محصول افزایشی ندارد.

ضیایی یادآور شد: سرانه بالا و به روز آموزشی نانوایان اصفهان و فرهنگ درست و بالای مردم آن موجب شده  است که این استان کمترین دور ریز نان در کشور را به خود اختصاص دهد.  

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی اصفهان با بیان اینکه بر اساس برآوردها دور ریز نان در اصفهان کمتر از پنج درصد است اما این آمار در برخی از استان‌ها تا ۳۰ درصد هم می‌رسد افزود: آرد و نان اصفهان در کشور سرآمد است که ۹۰ درصد این افتخار مربوط به مردم، نانوایان و دستگاه‌های متولی در این زمینه است و ۱۰ درصد بر عهده سازمان غله و خدمات بازرگانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار