بخش پیوند سلول‌های بنیادی خونساز مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) بمنظور خدمات رسانی به بیماران سرطانی روز سه‌شنبه در اصفهان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶ 28 June 2022

پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سه شنبه اعلام کرد:  بخش پیوند سلول های بنیادی خونساز مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) دارای ۶ تخت است و با به کارگیری بیش از ۳۰ نفر کادر درمانی آموزش دیده به بیماران سرطانی که جهت درمان قطعی نیاز به پیوند سلول های بنیادی خونساز دارند خدمت رسانی خواهد کرد.

این بخش در فضایی با مساحت ۶۳۰  متر مربع  و با هزینه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال بمنظور ساخت و ساز و خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز در بزرگترین مرکز آموزشی درمانی استان اصفهان به بهره برداری رسیده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به پیشرفت های مهم استان در زمینه سلول‌های بنیادی گفت: باید با سرعت بیشتری در این راه گام برداریم زیرا با تمام ظرفیت ها و توانمندی‌های موجود در مقیاس کشوری، باید سهم بیشتری را داشته باشیم.

منصور سیاوش افزود: از نظر منابع انسانی ۲۸ نفر در مقطع دکترا و ۱۲ نفر در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته در دانشگاه مشغول تحصیل هستند و تا کنون ۳۲ طرح در این زمینه اجرا شده و ۱۵ طرح دیگر در حال اجراست و سه شرکت دانش بنیان فعال در این زمینه داریم.

وی با اشاره به فعالیت ۶ آزمایشگاه فعال در حوزه سلول‌های بنیادی در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: ۱۰ مرکز تحقیقاتی مرتبط با فعالیت پژوهشی سلول‌های بنیادی نیز در حال فعالیت است.

پیوند سلول‌های بنیادی (SCT) که گاهی اوقات به آن پیوند مغز استخوان نیز گفته می‌شود، روشی است که در آن بیمار سلول‌های بنیادی سالم را برای جایگزینی سلول‌های بنیادی آسیب دیده دریافت می‌کند.

سلول‌های بنیادی خونساز برای درمان افرادی که دچار بدخیمی‌های خونی یا بیماری‌هایی مانند تالاسمی و سرطان‌های خون هستند، استفاده می‌کنند تا بیماری که سلول خونی بدنش دچار مشکل شده است، سلامت خود را به دست آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار