همایش پیش به سوی دیپلماسی اقتصادی کارآمد با هدف هم اندیشی فعالان اقتصادی استان اصفهان با رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه در اتاق بازرگانی صنایع و معادن اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ 29 June 2022

رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه گفت: شرایط اقتصادی، تحریم ها و قوانین دست و پاگیر داخلی، کار و فعالیت اقتصادی را برای تولیدکنندگان و فعالان عرصه اقتصادی با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

محمدجواد همت پناه روز چهارشنبه در همایش پیش به‌سوی دیپلماسی اقتصادی کارآمد در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: باید بکوشیم تا مشکلات فعالان بخش اقتصادی کشور برطرف شود و با کمک این فعالان راهکارهایی در این زمینه بیابیم.

وی گفت : بدین منظور سه کار ویژه آموزش، اطلاع‌رسانی به فعالان اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای در اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه وجود دارد که فعالیت هر سه بخش در این اداره از ۲ سال اخیر  معطوف به کمک به فعالان اقتصادی شده است. 

وی افزود: پایگاه اینترنتی در رابطه بااطلاع رسانی طراحی‌شده که اطلاع‌رسانی در مورد حضور کارشناسان اقتصادی در نمایندگی‌ها و کشورهای هدف به فعالان عرصه اقتصادی کشور به‌عنوان اولین وظیفه این پایگاه است.  

رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه گفت: اسامی و مشخصات کامل تماس کارشناسان اقتصادی نمایندگی‌های وزارت امور خارجه  در این سایت وجود دارد و به‌راحتی می‌توان به کارشناسان اقتصادی در ۲۰۰ سفارتخانه و سرکنسولگری در خارج از کشور دسترسی پیدا کرد.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت:این خطه رتبه اول یا دوم کشور را از نظر ظرفیت های اقتصادی دارد و معرفی ظرفیت های آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

علیرضا سالاریان اظهار داشت:هدف اصلی حضور کارشناسان و رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه در اصفهان معرفی ظرفیت‌های بیشمار این استان است.

وی ادامه داد: حتی برگزاری جلسه کوتاهی در این استان و آشنایی با ظرفیت‌های مختلف و فراوان اصفهان هم تا انتهای ماموریت در ذهن رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه خواهد ماند.   

سالاریان افزود: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بعنوان پُل ارتباطی بین رایزنان اقتصادی و فعالان اقتصادی محسوب می شود و در این زمینه هر گونه کمکی را به ۲ طرف ارائه خواهیم کرد.

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: مهمترین رسالت و وظیفه این اتاق در اولین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی،  بعنوان همسان فهمی خود با بخش حاکمیت، همگام شدن در بهبود شاخص محیط کسب و کار را هدف گذاری شد.

مسعود گلشیرازی  افزود: رتبه شاخص محیط کسب و کار اصفهان در سال ۹۸ که فعالیت اتاق نُهم شروع به کار کرد اصفهان در بین استان های کشور در رتبه بیست و هشتم قرار داشت.

وی ادامه داد: در آن جلسه مقرر شد که هر کسی که در دستگاه‌های اجرایی دولتی یا مجلس و یا قوه قضاییه همت کرد و یک قدم به جلو برداشت، ما موظفیم که از آنها تشکر کنیم تا با همین حس تکریم و تشکر ضمن ارج نهادن بر این اقدام مثبت، این روحیه خدمت جهت اعتلای میهن را نهادینه کنیم.

گلشیرازی با قدردانی از مسوولان وزارت امور خارجه که با همت خود این سایت اطلاع رسانی را برای فعالان اقتصادی کشور فراهم کردند و با اشاره به اهمیت اطلاعات ارزشمند اتاق های برای فعالان اقتصادی گفت: نامه هایی که اطلاع رسانی آنها در کیفیت تجارت خارجی و کسب و کار اعضا را در بر دارد باید پیش از رسیدن به دست رییس برای اعضا اطلاع رسانی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار