مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون به ۱۱ هکتار از مراتع استان بر اثر هفت مورد آتش سوزی خسارت وارد شد.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ 01 July 2022

منصور شیشه فروش افزود: این مراتع آسیب دیده در شهرستان‌های فریدونشهر، سمیرم، برخوار و فریدن واقع است که در زمان وقوع حریق با حضور به موقع عوامل امدادی، آتش نشانی و تیم‌های محلی از وسعت خسارت جلوگیری شد.

وی اظهار داشت: علت بخشی از این حوادث، انسانی و عامل دیگر آن گرما، افزایش دمای هوا و وزش بادهای گرم گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در فروردین امسال بر اثر بارش‌های بهاری پوشش‌های گیاهی و علوفه‌ای رشد کرد و اکنون با شدت گرما و عدم بارش خشک شد که می تواند عامل ایجاد حریق در مراتع شود.

به گفته وی، اکنون علاوه بر آماده‌باش ۷۰ گروه گشت و بازرسی در سطح استان برای پیگیری و نظارت بر وضعیت مراتع، شهرداری ها و دهیاری‌ها نیز مکلف شدند که علوفه‌های واقع در فضاهای سبز و خشک را هرس کنند و باغداران و کشاورزان نیز به جمع آوری شاخه های خشک و ممانعت از آتش زدن ته‌مانده مزارع بپردازند.

شیشه فروش از دیگر اقدامات در این زمینه را استقرار گروه‌های فنی، مراقبتی و حفاظت از مراتع منابع طبیعی در نقاط مختلف استان که دارای رویش گیاهی بیشتری است و همچنین تجهیز تیم‌های محلی به امکانات امدادی برای آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی در مراتع عنوان کرد.

 وی یادآور شد: اکنون در استان اصفهان ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مرتع، حدود یکصد هزار جنگل طبیعی و ۳۱۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت در مناطق بیابانی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار