سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میزان آزمایش‌های مثبت کرونا و بستری بیماران دارای علائم کووید-۱۹ در بیمارستان‌‎های استان رو به افزایش است و احتمال دارد در یک تا ۲ ماه آینده با اوج این بیماری مواجه شویم.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱ 03 July 2022

پژمان عقدک با بیان اینکه آمار کرونا در حدود ۱۰ استان از جمله اصفهان افزایش یافته است، افزود: از حدود ۲ هفته گذشته آمار آزمایش های مثبت کرونا، بستری و بیماران بدحال در بخش مراقبت های ویژه (ICU) به تدریج افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان در ۲۷ خرداد امسال ۵۷ نفر بود، ادامه داد: این تعداد در اول تیر به ۶۱ نفر و امروز به حدود یکصد نفر رسیده است.

وی با اشاره به آمار بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه (ICU) اظهار داشت: تعداد آنها در اوائل تیر امسال به کمتر از ۱۰ نفر و حتی تا پنج نفر هم کاهش یافت اما پس از آن با شیب کُند افزایش یافت و امروز به ۱۱ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به افزایش درصد آزمایش های مثبت کرونا نیز اشاره و اضافه کرد: در اواخر خرداد از حدود ۵۰۰ مراجعه کننده نتیجه آزمایش ۲۳ نفر مثبت شد که حدود چهار درصد است اما امروز سهم آزمایش های مثبت به بیش از ۲۰ درصد رسیده است.

عقدک خاطرنشان کرد: زمانیکه آزمایش‌‍های مثبت کرونا زیاد شود به تبع آن میزان بستری و سپس بیماران بدحال (ICU) افزایش می یابد و ممکن است در میزان مرگ و میر نیز خود را نشان دهد.

وی همچنین به رنگ‌بندی جدید همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این هفته به تعداد شهرستان های زرد (خطر متوسط) چهار شهرستان اضافه شد که به معنی بدتر شدن شرایط نسبت به هفته گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه این آمار هشدار می دهد که کرونا هنوز تمام نشده است، افزود: وزارت بهداشت بارها این موضوع را به مردم متذکر شد و توصیه می شود که افراد برای تکمیل واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند و شیوه نامه های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، تهویه هوا و استفاده از ماسک را در فضاهای بسته و تجمعی جدی بگیرند.

عقدک با بیان اینکه این روزها بیماران مبتلا به کرونا با علائم تنفسی یا گوارشی مراجعه می کنند، اظهار داشت: کووید-۱۹ یک بیماری همه گیر و پیش رونده است و اگر جمعیتی داشته باشیم که ایمنی لازم را در برابر آن نداشته باشند، ویروس در بین آنها می چرخد و هر از چند گاهی اوج می گیرد.

وی با اشاره به اینکه هنوز حدود ۶۰۰ هزار نفر در استان اصفهان واکسن کرونا را دریافت نکردند و پوشش نوبت سوم نیز ۳۹ درصد است، ادامه داد: اگر جمعیت ایمنی مناسبی در برابر این بیماری نداشته باشد احتمال اینکه ویروس بین آنها بچرخد وجود دارد همینطور که این اتفاق در این روزها در کشورهای اروپایی و اطراف ما افتاده و آمار کرونا در آنها رو به افزایش است.

وی همچنین با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون مورد مثبتی از ابتلا به وبا در استان اصفهان نداشتیم، تاکید کرد: با توجه به مشاهده موارد ابتلا به وبا در عراق و کردستان لازم است مراقبت های لازم در این زمینه بویژه توسط افرادی که به این مناطق سفر کرده اند، صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار