تفاهم‌نامه ایجاد مرکز نوآوری و فناوری فولاد کشور بین دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری فولاد مبارکه منعقد شد.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵ 03 July 2022

معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه اعلام کرد: راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری فولاد در دانشگاه صنعتی اصفهان باعث شتاب بیشتر در همکاری‌های این دو مجموعه می‌شود.

حمیدرضا صفوی در مراسم امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری و فناوری فولاد کشور افزود: مهم‌ترین هدف ایجاد این مرکز در دانشگاه کمک به توسعه و تقویت زیست‌بوم فناوری است.

وی اظهار داشت: با امضای این تفاهم‌نامه، زمینه‌ حمایت از تیم‌ها و واحدهای فناوری در راستای ایجاد و توسعه مراکز فناور نوپا و تسهیل­گری در جهت جذب اعتبارهای پژوهشی مرتبط با صنعت فولاد در نظر گرفته می‌شود.

صفوی، ایجاد زیست‌بوم فناوری را به‌عنوان نخستین تجربه دانشگاه صنعتی اصفهان در توسعه دانشگاه نسل سه و چهار، گام مهمی دانست و خاطرنشان کرد: نیاز صنعت به توسعه فناوری در آینده، زمینه شکل‌گیری طرح‌های مشترک با دانشگاه و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی استادان در صنعت را فراهم می‌کند.

یحیی پالیزدار، مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه نوآوری فولاد مبارکه نیز در این مراسم گفت: مرکز نوآوری فولاد مبارکه دانشگاه صنعتی اصفهان در گام نخست روندهای گسترده‌ای که در صنعت فولاد به آن نیاز است را به اطلاع اعضای هیات‌علمی می رساند و هزینه‌های تحقیقاتی را پرداخت کرده و شرکت های نوپای دانشگاهی را در جهت رفع نیازهای صنعت فولاد توانمند می‌کند.

وی با بیان اینکه مرکز نوآوری دانشگاهی فولاد به دنبال چند برابر کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دانشگاه است، افزود: با تجهیز دفتر این مرکز در دانشگاه صنعتی اصفهان و استقرار دانشجویان و نخبگان دانشگاهی در آن، به امید خدا در هفته دولت شاهد افتتاح رسمی این مجموعه خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار