میزان تخفیف صدور پروانه ساختمان در بافت‌های فرسوده شهر اصفهان از ۵۰ درصد به ۷۵ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲ 03 July 2022

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ۲۵ درصد جمعیت کلانشهر اصفهان در بافت فرسوده ساکن هستند گفت: این بافت فرسوده، ۱۲ درصد از ۱۵ منطقه و ۹۹ محله این کلانشهر را شامل می‌شود.
ابوالفضل قربانی افزود: بیشترین میزان بافت فرسوده به ترتیب در مناطق ۱۴، ۳، ۱، ۸ اصفهان قرار دارند. چهارباغ عباسی نیز که بین مناطق ۳ و یک قرار دارد شامل بافت فرسوده است که در این زمینه تذکرات لازم را به ساختمان‌هایی که محل تردد شهروندان هستند و کاربری عمومی دارند، داده‌ایم.
وی با بیان اینکه میزان تخفیف صدور پروانه ساختمان در بافت فرسوده تا پارسال ۵۰ درصد بود، گفت: امسال ۲۵ درصد به این رقم اضافه شده است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: وام‌هایی نیز در نظر گرفته شده است تا شهروندان ساکن در این مناطق نسبت به بازسازی و نوسازی ساختمان‌های خود تشویق شوند.
وی گفت: شهرداری ملزم به ارائه اخطار لازم به ساختمان‌های ناایمن شده و براساس قوانین کشور، برای آغاز ساخت و ساز الزاماتی را باید رعایت کنند و همه دستگاه‌ها نیز موظف هستند که این استاندارد‌ها را به طور کامل اجرا کنند.
بنا به رصدی که انجام می‌شود، بعضی ساختمان‌ها از نظر سبک ساخت یا قدمت، ناپایدار محسوب می‌شوند، بعضی نیز مساحت زمین‌شان کمتر از ۲۰۰ متر است که ریزدانه نام دارند و اگر ساختمان‌ها در منطقه‌ای باشند که تردد در شبکه معابر به راحتی صورت نگیرد، به آنجا بافت فرسوده گفته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار