مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت: طرح جامع ایمنی استان با هدف تعیین و سنجش سهم دستگاه‌های استانی در کاهش تصادفات جاده ای و تلفات رانندگی تا پایان شهریور امسال اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹ 13 July 2022

مهدی خضری افزود: پلیس راه، اداره کل صنعت معدن و تجارت، صدا و سیما، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و اورژانس از جمله دستگاه‌های موثر در این زمینه هستند و شاخص‌های برای عملکرد هر کدام از آنها مشخص شده است.

وی ادامه داد: این طرح بر اساس برنامه زمان‌بندی شده تا یک ماه آینده به دستگاه‌های تاثیرگذار ابلاغ خواهد شد تا این دستگاه‌ها نقطه نظرات خود را در این زمینه ارائه کنند.   

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان اظهار داشت: اجرای این طرح به‌عنوان یکی از اقدامات شاخص در استان محسوب می‌شود که اجرای کامل آن برای ایمنی در استان هدف‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: میزان و درصد تاثیرگذاری دستگاه‌های اجرایی مختلف در زمینه ایمنی با اجرای این طرح مشخص خواهد شد و تاثیر به سزایی در کاهش تصادفات خواهد داشت.

خضری با اشاره به ارائه گزارش پلیس راه از وضعیت تصادفات و تلفات جاده ای در استان گفت:تصادفات فوتی در صحنه در سه ماهه ابتدایی امسال ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت آزادراه‌ها و ایمنی در این راه‌ها خاطرنشان کرد: باید ایمنی در آزادراه‌ها در سطح بالایی مورد توجه قرار گیرد و رعایت شود تا درآینده شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در آزادراه‌های استان باشیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان افزود: این استان با برخورداری از حدود ۵۰۰ کیلومتر آزادراه رتبه اول کشور را این زمینه در اختیار دارد.

وی بیان کرد: آزادراه محور اصفهان - کاشان - قم به‌عنوان یکی از آزادراه‌های پرترافیک استان، در اختیار ۲ شرکت بخش خصوصی (سان آرا و امیرکبیر) قرار دارد که با توجه به مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌های استان در ماه‌های گذشته مقرر شده که در زمینه تعویض ۱۶۰ کیلومتر گاردریل‌ها و نصب نیوجرسی در این محور اقدام شود که امیدواریم با تخصیص اعتبار مناسب این امر محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار