مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان با اشاره به وجود مدارس پرخطر به لحاظ قدمت ساختمان و تهدیدات خشکسالی گفت: این مهم نیازمند اعتبارات ویژه و افزایش مشارکت خیران است.
کد خبر: ۱۰۵۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ 20 July 2022

مجید نسیمی افزود: بر این اساس از ابتدای سالجاری تفاهمنامه ساخت بالغ بر ۲۹۰ واحد آموزشی در استان با کمک خیران منعقد شده که در صورت تامین به موقع اعتبارات، ۱۳۰ مدرسه تا پایان سالجاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تاکید بر تخصیص اعتبارات مصوب سفر و  همچنین اعتبارات ویژه برای تجهیز مدارس خیرساز در استان اظهار داشت: این مدارس در شهرهای اصفهان، فریدن، تیران، نجف آباد، حبیب آباد، برخوار، هرند، مبارکه و دهاقان احداث و تکمیل خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان افزود: در زمان حاضر فرونشست، وجود مدارس فرسوده با قدمت بیش از ۴۰ سال ، ناتمام ماندن مدارس خیرساز (مشارکتی) و هزینه بَر بودن تعمیر و نگهداری مدارس از چالشهای موجود در حوزه نوسازی مدارس استان است.

وی اظهار داشت: براساس آخرین برآوردها، اکنون۳۴ مدرسه در استان در کام فرونشست قرار دارد که بیشتر آنها در نواحی چهار، پنج و ۶ شهرستان اصفهان و همچنین شهرستانهای خمینی شهر، برخوار، میمه و شاهین شهر قرار دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان، همچنین به وجود ۲۱ مدرسه کانکسی با ۲۴ کلاس و ۳۹ مدرسه سنگی با ۱۲۸ کلاس در فریدونشهر، سمیرم و کاشان اشاره کرد.

وی، مدارس نیازمند بازسازی با قدمت بیش از ۴۰ سال در استان را شامل ۱۰ هزار و ۳۴۴ کلاس عنوان کرد که ۲۶ درصد فضای آموزشی استان را شامل می شود.

نسیمی همچنین از وجود ۱۴ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی با قدمت بیش از ۴۰ سال در استان خبر داد که ۳۷ درصد فضای آموزشی استان را تشکیل می دهد.

وی از جمله راهکارهای پیشنهادی برای توسعه و  پیشگیری از آسیب به مدارس به تخصیص اعتبار دولتی به مدارس آسیب دیده از فرونشست، افزایش اعتبار برای نوسازی و مقاوم سازی مدارس، اطلاع به موقع آموزش و پرورش به اداره کل نوسازی مدارس استان درباره مدارس خطرآفرین اشاره کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان افزود: در این راستا افزایش مشارکت خیران و آحاد مردم در امر مدرسه سازی و افزایش اعتبارات برای تکمیل سریعتر مدارس نیمه تمام و آموزش دانش آموزان و کارکنان مدارس برای استفاده صحیح، تعمیر و نگهداری مدارس نیز کمک بسیار موثری برای تکمیل و توسعه مدارس در استان خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار