شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان دو جهت‌گیری راهبردی را در دستور کار خود قرار داده که یکی از آنها نوآوری است و باید امکاناتی را فراهم کنیم تا ظرفیت‌های دانشگاهی و پژوهشی به کمک رفع مسائل شهری بیایند.
کد خبر: ۱۰۵۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳ 16 July 2022

آئین امضای تفاهم‌نامه مشارکت در توسعه و بهره‌برداری از سرای نوآوری فناوری اطلاعات و هوشمندسازی شهری بین دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری اصفهان برگزار شد.

در این آئین، شهردار اصفهان اظهار کرد: دو جهت‌گیری راهبردی در دستور کار شهرداری قرار گرفته و این تفاهم‌نامه نیز در همین راستا منعقد شده است.

او ادامه داد: جهت‌گیری نخست نوآوری است و باید امکاناتی فراهم کنیم تا ظرفیت‌های دانشگاهی و پژوهشی به کمک رفع مسائل شهری بیایند.

علی قاسم‌زاده جهت‌گیری دوم را مبتنی بر هوشمندسازی دانست و خاطرنشان کرد: به این باور رسیده‌ایم که باید به سمت شهر هوشمند حرکت کنیم و این مسیر را همه شهرهای دنیا نیز باید طی کنند.

او با بیان اینکه سلامت اجتماعی، اقتصادی، رفاه مردم و تسهیل در ارائه خدمات بر پایه خدمات هوشمند استوار است، اظهار امیدواری کرد: پیوند بین شهرداری و دانشگاه و تشکیل سرای نوآوری و هوشمندسازی کمک می‌کند تا اصفهان به هدف خود در رابطه با شهر هوشمند برسد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه به سمت کوتاه‌سازی فرآیندها، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات و در نهایت هوشمندسازی شهر حرکت خواهیم کرد، گفت: هوشمندسازی در بعد خدمات شهری، نگهداری از فضای سبز، بازیافت، مدیریت پسماند، حوزه حمل و نقل، شهرسازی و حتی در حوزه ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی دیده می‌شود.

او با بیان اینکه از هر نوع تکنولوژی و نوآوری که به اداره شهر کمک کند، استقبال می‌کنیم، افزود: اگر در نظافت شهر به جای استفاده از منابع انسانی از فناوری‌های نوین استفاده کنیم، این حرکت به نفع شهر خواهد بود.

به گفته شهردار اصفهان، شهرداری می‌تواند نقش یک مشتری خوب را برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایفا کند و در این راستا ردیف بودجه‌ای پیش‌بینی شده تا امکان خرید از شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.

کنترل نرخ مهاجرت با راه‌اندازی سرای نوآوری

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان هم گفت: هدف اصلی راه‌اندازی سرای نوآوری که با همکاری دانشگاه و سایر نهادها شکل می‌گیرد، تولید ثروت در جامعه، بازگشت امید به جوانان کشور و تلاش جهت کنترل نرخ مهاجرت تعریف شده است.

مصطفی نباتی‌نژاد افزود: تلاش می‌کنیم تفاهم‌نامه‌ها را در سطح ملی منعقد کنیم چرا که مسائل اجتماعی که در شهر اصفهان به عنوان قلب ایران وجود دارد، تمام کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

24 پایان‌نامه در زمینه شهرداری اصفهان در دست نگارش است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست تأکید کرد: دانشگاه با درک مسائل و مشکلات شهرداری می‌تواند به حل آنها کمک کند و در این راستا سرای‌های نوآوری، سراهای درک مسئله محسوب می‌شوند و تعاملی را بین دانشگاه و مدیریت شهری برقرار می‌کنند.

محمد مهدی طهرانچی با بیان اینکه هم اکنون ۱۹۳۴ پایان‌نامه با موضوع شهرداری‌ها در دانشگاه آزاد در دست تهیه است، خبر داد: ۴۴ پایان نامه نیز در حوزه شهرداری اصفهان در دست تحقیق و نگارش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان نیز از دیگر حاضران در این نشست بود که گفت: ایجاد سرای نوآوری به عنوان کار مشترک بین شهرداری و دانشگاه، دغدغه‌ای بود که در بحث هوشمندسازی و فناوری اطلاعات وجود داشت.

پیام نجفی افزود: از سویی ظرفیت بزرگی در دانشگاه به لحاظ نیروی جوان وجود دارد و از سوی دیگر مجموعه مدیریت شهری اصفهان پتانسیل هوشمندسازی و فناوری اطلاعات را دارد، بنابراین ایجاد سرای نوآوری در دستور کار قرار گرفته و امید است نتایج قابل قبولی از آن به دست بیاید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار