پیش بینی می‌شود، بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب از سیلاب‌های اخیر در استان اصفهان کنترل شده باشد.
کد خبر: ۱۰۵۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ 30 July 2022

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان گفت: پیش بینی می‌شود، بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب از بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر استان از طریق بند‌های سنگی، ملاتی و خاکی کنترل شده باشد.
ابوطالب امینی افزود: در پی بارش‌های شدید اخیر بند‌های نهوج اردستان، دستکن شاهین شهر و میمه، پخش سیلاب مرغ و دنبی برخوار، علی آباد و مشهد کاوه چادگان، سنگی ملاتی جبل کوهپایه، مجلسی مبارکه و همچنین بند‌های وزوان، میمه، کامون و آذران آب گیری کامل شدند.
وی با اشاره به اینکه ۱۷۰ بند خاکی و پخش سیلاب در استان تاکنون احداث شده، ادامه داد:مطالعات کارشناسان آبخیزداری نشان می‌دهد به منظور کنترل بهتر سیلاب‌ها و بارندگی‌ها در استان حدود ۶۰ بند دیگر باید احداث شود.
امینی میزان بودجه امسال استان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری را ۵۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: این میزان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری بسیار اندک است و این استان به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.
وی افزود:بند‌های خاکی وسنگی ملاتی علاوه براستحصال آب باعث افزایش پوشش گیاهی و تولید علوفه و همچنین جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی و افزایش آبی چشمه‌ها و می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار