معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت:با توجه به تعدیل ها و مابه التفاوت هایی که در نتیجه افزایش قیمت ها در سال های گذشته بوجود آمده ۷۳۲ میلیارد تومان برای تکمیل طرح های راه‌سازی این اداره کل مورد نیاز است.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲ 02 August 2022

بهزاد شاهسوندی افزود: در زمان حاضر ۲۷ قرارداد توسط این معاونت در سطح استان درمجموع با حدود ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست .

به گفته وی، تاکنون برای این قراردادها ۲۹۰ میلیارد تومان هزینه شده اما برای اتمام این قراردادها نزدیک به ۷۳۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم؛ تا پایان سال گذشته ۴۸۰ کیلومتر آزادراه و ۲ هزار و ۱۷۴ کیلومتر بزرگراه در استان داشتیم و تا پایان سال جاری حدود ۷۵ کیلومتر به مجموعه راه‌های استان اضافه خواهد شد.

وی اضافه کرد:راه‌های اصلی استان حدود  ۲ هزار و ۲۴۵ کیلومتر و راه‌های فرعی حدود یک هزار و ۸۵ کیلومتر است و سیل روزهای اخیر به تأسیسات و ابنیه فنی استان در حوزه راه و شهرسازی خسارتی وارد نکرد و تاکنون موردی گزارش نشده اما این سیلاب‌های تابستانی در حوزه راهداری خسارت‌هایی به دنبال داشت.

وی افزود: در مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان اصفهان هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ۱۳ طرح بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی اداره کل راه و شهرسازی استان اختصاص پیدا کرد و منتظر ابلاغ این اعتبارات هستیم .

وی گفت: بخش خصوصی در اجرای طرح‌های راه و شهرسازی بشدت درگیر شده و در زمان حاضر حدود ۱۷ مهندس مشاور درزمینهٔ طراحی‌ها و نظارت‌ها وارد شدند که تأثیر زیادی درزمینهٔ اشتغال‌زایی به همراه خواهد داشت.

شاهسوندی اظهار داشت: محور تیران- چادگان به‌عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار استان اصفهان محسوب می‌شود که در ۲ شهرستان قرار دارد.

وی اضافه کرد: حدود ۱۳ کیلومتر این طرح تا بالای گردنه در حوزه شهرستان تیران قرار دارد و از محدوده گردنه به بعد آن در حوزه شهرستان چادگان قرار دارد.

وی ادامه داد: به‌طور تقریبی حدود ۵.۵ کیلومتر از این طرح در حوزه چادگان به دلیل مشکل اعتباری باقیمانده و قرار بود این محدوده سال گذشته به بهره‌برداری برسد اما ابلاغ اعتباری انجام نشد و متوقف شد در زمان حاضر ابلاغ اعتباری شده و ۵.۵ کیلومتر هم فعال است و مرحله راه‌سازی آن به اتمام رسیده و چند پُل و آسفالت این طرح باقیمانده که امسال از سمت چادگان تا بالای گردنه به بهره‌برداری می‌رسد..

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار