رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مراکز و کارگاه‌های غیرمجاز خرید و فروش ضایعات در استان به سبب آنکه زمینه افزایش سرقت و سارقان را فراهم کرده‌اند، نیازمند ساماندهی فور ی است.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ 03 August 2022

سرهنگ حسین ترکیان افزود: بسیاری از سارقان خُرد ، از فضای ضایعات فروشی های غیر مجاز برای فروش اجناس سرقتی استفاده می‌کنند و بسیاری از این ضایعات‌فروشی‌های غیرمجاز در حاشیه شهرها دایر هستند و با ایجاد ناامنی موجب نارضایتی شهروندان ساکن در این مناطق شده‌اند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: این کارگاه‌ها به عنوان مالخر اموال سرقتی موجب شده است که معتادان یا افراد سابقه‌دار با سرقت از معابر و ساختمان‌های نیمه کاره به راحتی اقدام به فروش اجناس سرقتی خود کنند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته برخی از این ضایعات فروشی‌های بدون مجوز، به توزیع و فروش مواد مخدر نیز اقدام می‌کنند، گفت: شناسایی این اماکن و افراد همواره در دستور کار پلیس استان قرار دارد.

سرهنگ ترکیان افزود: تا وقتی که این مالخران در قالب خرید و فروش ضایعات در جامعه فعالیت داشته باشند همچنان شاهد سرقت های خُرد از سوی افراد معتاد هستیم که برای تامین هزینه زندگی و مواد مصرفی خود دست به این گونه سرقت‌ها می‌زنند.

وی تصریح کرد: این در حالیست که اگر مالخران به عنوان یکی از عوامل اصلی چرخه سرقت ریشه کن شوند افراد معتاد هم جایی برای فروش اموال مسروقه خود پیدا نکرده و بنابر این انگیزه خود برای سرقت را از دست می‌دهند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان از متولیان ساماندهی این مراکز از جمله شهرداری درخواست کرد که نسبت به  بررسی وضعیت این کارگاه‌ها و نظارت جدی بر آنها وارد عمل شوندتا فرصت برای افراد مجرم فراهم نشود.

وی یادآور شد: در عین حال پلیس بصورت مستمر طرح‌های عملیاتی ذوالفقار را با هدف ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را بمنظور برخورد با این گونه متخلفان در دستور کار خود قرار داده است.

سرهنگ ترکیان با تاکید بر اهمیت اجرای این گونه طرح‌ها در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه گفت: شهروندان می توانند با اطلاع موارد مشکوک به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، پلیس را در این امر مهم یاری دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار