مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: شش طرح و ایده جدید شامل ساخت درخت مایع، آبیاری هوشمند، توموگرافی درختان، لحاف بتنی، سموم ارگانیک و غیر شیمیایی و سازه‌های ژئودزیک ساخت گلخانه در یازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵ 03 August 2022

مجید عرفان‌منش در خصوص طرح دانش بنیان درخت مایع افزود: در این طرح با استفاده از نوعی میکرو جلبک، دی‌اکسیدکربن هوا جذب و اکسیژن تولید خواهد شد و بر این اساس می‌توان محدودیت‌های ناشی از تملک زمین و مصرف آب آبیاری را در تولید اکسیژن برای شهر برطرف کرد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اضافه کرد: در طرح آبیاری هوشمند نیز توانایی محاسبه نیاز آبی روزانه هر گیاه و تعیین دقیق زمان و میزان آبیاری را خواهیم داشت که باعث کاهش مصرف آب و هزینه‌ها می‌شود.
وی گفت: اسکن تنه درختان به‌منظور سنجش تراکم چوب و میزان مقاومت آن در مقابل وزش باد به منظور جلوگیری از خطرات ناشی از وزش باد و سقوط درختان از مزایای توموگرافی درختان است.
عرفان‌منش در خصوص طرح لحاف بتنی نیز ادامه داد: لحاف بتنی روشی جهت استقرار بهتر گیاهان و مدیریت آبیاری در شیب‌ها به خصوص در شیب اتوبان‌ها و پل‌ها است.
وی افزود: سموم ارگانیک و غیر شیمیایی بر پایه عصاره‌های طبیعی و گیاهی در کنترل آفات گیاهی ابداع شده است تا در راستای حفظ محیط زیست از سموم شیمیایی کمتر استفاده شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان سازه‌های ژئودزیک را الهام گرفته از طبیعت دانست و گفت: این سازه‌ها، سازه‌هایی سبک با قدرت و سرعت بالای اجرایی در ساخت گلخانه‌ها است که ابتدا توسط شرکت‌های آمریکایی ابداع شد و در حال حاضر توسط شرکت‌های داخلی بومی سازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار