سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مرگ و میر ناشی از کرونا در استان در هفته گذشته ۲ برابر شد و به حدود ۲۵ نفر رسید اما سایر آمار مانند بستری و بیماران بدحال تقریبا ثابت مانده است.
کد خبر: ۱۰۶۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴ 06 August 2022

پژمان عقدک افزود: میزان مرگ و میر قطعی و مشکوک کرونا در هفته گذشته در استان اصفهان در مجموع حدود ۲۵ نفر بود که نسبت به ۲ هفته گذشته بیش از ۲ برابر شده است.

وی با اشاره به ثابت ماندن سایر آمار کرونا در استان اصفهان در هفته ای که گذشت، ادامه داد: در این مدت تعداد بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان ها کمتر از  ۶۰۰ نفر  و بیماران بدحال کرونایی بستری در بخش مراقبت های ویژه حدود ۷۰ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته با افزایش آمار مرگ و میر مواجه بودیم بطوریکه در هر روز بطور متوسط سه فوتی قطعی و مشکوک کرونا داشتیم، اظهار داشت: با توجه به روند موج هفتم کرونا در کل کشور ممکن است آمار مراجعه کنندگان کرونا تا پایان ماه مرداد بیشتر شود.

عقدک با اشاره به اینکه جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری کووید-۱۹ نیز نشان دهنده ثابت بودن وضعیت شیوع این بیماری در هفته گذشته در استان اصفهان است، افزود: ۱۲ شهرستان  زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در استان در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر) و ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی (پر خطر) قرار دارد و تنها شهرستانی که آبی بود یعنی برخوار نیز در وضعیت زرد (نسبتا پر خطر) قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع را باید در نظر بگیریم که برخی از افراد که علائم کرونا دارند به پزشک مراجعه نمی کنند و برای تعدادی از بیماران هم که به پزشک مراجعه می کنند آزمایش کرونا تجویز نمی شود بنابراین سطح وسیعی از افراد درگیر کووید-۱۹ آزمایش کرونا نداده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین گفت: روند واکسیناسیون کرونا با همان شتاب خود پیش می رود و حدود ۸۰ درصد مراجعه کنندگان برای نوبت چهارم واکسن هستند.

به گفته وی میزان پوشش دز چهارم واکسن کرونا در استان به حدود سه درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان اصفهان رسیده است.

عقدک از خانواده ها خواست تا هرچه سریعتر برای واکسیناسیون دانش آموزان اقدام کنند و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را به آنها آموزش دهند زیرا سیاست کشور مبنی بر تعطیلی نیست بلکه تلاش می شود با مهیا کردن شرایط محیطی، امکان حضور در محل آموزش فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار