اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان بعد از مودیان بزرگ، رتبه دوم کشور را در وصول مالیات دارد.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷ 14 August 2022

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه پارسال حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات در این استان وصول شد، گفت: پیش بینی امسال وصول ۳۱ هزار میلیارد تومان مالیات است.
عباس مزیکی افزود: هم اکنون ۱۸ خدمت مالیات همچون شماره اقتصادی، خلاصه پرونده، ارائه اظهارنامه و صورت معاملات و پرداخت الکترونیکی و ابلاغ در درگاه خدمات الکترونیکی مالیات به نشانی my.tax.gov.ir ارائه شده است.

وی با اشاره به ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی تأکید کرد: هم اکنون در اجرای این قانون که از شهریور اجرایی می‌شود، مودیان مکلف اند پذیرنده‌های بانکی خود را در سامانه الکترونیکی مالیات الصاق کنند.
به گفته کارشناس مالیات، سازمان امور مالیاتی دستورالعملی هم به عنوان «سوت زنی» برای گزارش‌های مردمی مبنی بر فرار مالیاتی تشکیل داده که مردم می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۲۶ و سامانه www.intamedia.ir گزارش‌های فرار مالیاتی را اعلام کنند.
محمد علیخانی افزود: استفاده اصناف از دستگاه‌های کارتخوان دیگران به نفع خود، استفاده نکردن از دستگاه کارتخوان خود و سوء استفاده اصناف از حساب شخصی دیگران به نفع خود شامل فرار مالیاتی است و طبق ماده ۲۷۴ قانون امور مالیاتی برای این افراد جریمه در نظر گرفته می‌شود.
استان اصفهان حدود ۳۵۰ هزار مودی حقیقی و ۲۶ هزار مودی حقوقی دارد.
سامانه جامع مالیاتی یکی از اساسی‌ترین و مهمترین راهبرد‌های اجرایی دولت الکترونیک است.
این سامانه با صرفه جویی در زمان، حمل و نقل، ساعات کار، هزینه‌های خدمات و منابع انرژی، امکان ارائه خدمات در هر مکان و هر زمان، افزایش کارآیی باعث تسهیل اخذ اطلاعات و خدمات شده که مهم‌ترین نتیجه اش، افزایش رضایت مودیان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار