مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: زمان صدور مجوز برای تشکل‌های مردمی استان به ۲ ماه و در نهایت ۲ ماه و نیم کاهش یافت.
کد خبر: ۱۰۶۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰ 13 August 2022

مسعود مهدویان فر،با بیان اینکه در استان اصفهان، یک هزار و ۸۰۰ مجموعه سازمان مردم نهاد مُشتمل بر خیریه و غیرخیریه مشغول فعالیت هستند که ۷۵۰ مجوز آنها مربوط به خیریه‌هاست تصریح کرد: سه هزار کانون فرهنگی مساجد، پنج هزار و ۵۰۰ تشکل دینی و مذهبی، سه هزار پایگاه بسیج و ۲ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی و ۵۰۰ مرکز نیکوکاری بعنوان دیگر مراکز با محوریت کار مردمی، خدمات مختلف را ارائه می‌دهند. 

به گفته مهدویان فر در این استان موضوعاتی همچون خانواده، آسیب‌های اجتماعی، سواد رسانه‌ای و اشتغال، بیشتر از سوی تشکل‌های مردمی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۳۰ درصد از سازمان‌های مردم نهاد استان که در دولت قبل غیرفعال شده بودند، دوباره فعال‌ شدند تا به چرخه ارائه خدمات بازگردند. 

مهدویان فر از فعالیت ۲۷۰ سازمان مردم نهاد استان در حوزه جوانان خبر داد و اظهار داشت: شبکه‌سازی سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند سبب هم‌افزایی و افزایش توان آنها شود و این در حالی است که این اقدام در بخش جوانان، معلولان، خانواده، کودکان کار و اجتماعی انجام شده است و برای سایر سازمان‌های مردمی نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

مدیرکل اجتماعی استانداری اصفهان اظهارداشت: در استانداری نیز قرارگاه محرومیت زدایی تشکیل شده است تا بتوان با برنامه‌ها و اقدامات مناسب، گام مثبتی در راه توانمندسازی مناطق محروم برداریم. 

وی تصریح کرد: بزودی بانک اطلاعات جامع از سازمان‌های مردم نهاد فعال استان تشکیل می‌شود اگرچه اطلاعات و آمار و ارقام موجود فعلی نیز راهگشای مشکلات است. 

توزیع کارت منزلت در مناطق محروم

معاون فرهنگی شهردار اصفهان نیز در این نشست با بیان آماری از درصد فعالیت سازمان های مردم نهاد در مناطق محروم گفت: ۴۰ درصد فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های این کلانشهر به مناطق محروم اختصاص دارد. 
مجتبی شاهمرادی تصریح کرد: انواع فعالیت‌های اجتماعی فرهنگی مانند توزیع کارت منزلت از کارهایی که در این مناطق انجام می‌گیرد و البته جای کار بیشتری هم وجود دارد. 
شاهمرادی با اشاره به اهمیت حمایت از فعالیت‌های مبتنی بر مردم اضافه کرد: این نهاد تاکنون بالغ بر ۶ میلیارد تومان مشارکت و حمایت مالی از سازمان‌های مردم نهاد داشته است. 
رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در صورت اصلاح بودجه پیش‌بینی شده می‌توان بیش از ۳۰ میلیارد تومان مشارکت نقدی در حمایت از سمن‌ها در حوزه‌های مختلف داشته باشیم، اما در مجموع ارزش مشارکت شهرداری در این بخش به حدود ۶۰ میلیارد تومان می‌رسد. 
رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به شبکه‌سازی بعنوان یکی از مباحث اصلی در تشکل‌های مردمی گفت: این موضوع می‌تواند سبب تجمیع خواسته‌ها و اولویت‌بندی آنها شود. 
وی ادامه داد: این امر سبب تسهیل خدمت رسانی، حل مشکلات و کاهش موازی‌کاری در فعالیت‌های مردمی خواهد شد. 
وی گفت: فعالیت‌های فرهنگی سازمان‌های مردم نهاد در دوره جدید افزایش پیدا کرده است بطوری که برای مثال در عید غدیر ۳۵۰ گروه مختلف برنامه اجرا کردند و ۶۰۰ تشکل مردمی در ۲ هزار برنامه رویداد محور مشارکت داشتند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار