سالیانه حجم زیادی از تعمیرات بازسازی واگن کشور در اختیار شرکت بهتاش سپاهان اصفهان است.
کد خبر: ۱۰۶۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴ 14 August 2022

مدیر عامل شرکت بهتاش سپاهان اصفهان با بیان این مطلب گفت: این شرکت سالانه ۷ میلیون تن بار را جابه جا می کند و در سراسر کشور دارای ایستگاه های ۱۷ گانه است.

خیرالله  سلیمیان تصریح کرد: این شرکت بزرگ‌ترین شرکت حمل و نقل ریلی است که سالانه بخش اعظمی از مواد اولیه کارخانه‌های فولادی کشور را حمل ونقل  می کند همچنین حمل و نقل محصولات صادراتی کارخانه های فولادی، سیمانی و پتروشیمی در داخل و خارج کشور ازجمله آسیای میانه، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه به عهده این شرکت می باشد.

کاهش وابستگی به سایر کشورها مهمترین رویکرد این شرکت به حساب می آید که سلیمان در مورد آن توضیح داد: شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان توانست در کاهش وابستگی به بیگانگان  گام بلندی بردارد چرا که این شرکت نخستین خریدار ریل تولید داخل  بوده که توسط شرکت ذوب آهن تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت حمایت مسئولان می توان امید داشت  اصفهان قطب ویژه صنعت ریل در کشور شود افزود: بدون شک توجه و سرمایه گذاری و در ادامه اعتماد به صنعتگران اصفهانی می تواند در آینده این استان از لحاظ صنعت ریلی اثرگذار باشد.

وی در مورد  اشتغالزایی این شرکت  گفت: این شرکت در شرایط سخت اقتصادی فعلی توانسته است تعداد قابل توجهی شغل ایجاد کند از سوی دیگر اصفهان چهارراه ریلی کشور است که باید از این ظرفیت بهره برداری کرد.

وی با بیان اینکه این مجموعه از لحاظ تعداد انواع واگن، جزو شرکت‌های برتر در بین شرکت‌های ریلی در کشور بوده و فرصت‌های اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای هزاران نفر فراهم کرده، گفت: این شرکت در برهه جنگ اقتصادی توانسته مبالغ قابل توجهی برای سهامداران ایجاد ارزش و درآمد نماید.

وی  در مورد اقلام تعمیرات واگن هایی که  بالای هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد، گفت: در حال حاضرواگنی که به کشور وارد می شود ۲ میلیارد تومان است که با تولید در داخل می توان از این هزینه پیشگیری و صرفه اقتصادی را شاهد باشیم.

به گفته وی راه آهن کشور در سال ۱۴۰۰ در بخش ترانزیت رکوردی مطلوب بر جای گذاشته است که شرکت بهتاش سپاهان با استناد به بارنامه های صادرشده رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

ضرورت حمایت از حمل و نقل ریلی به عنوان صنعت سبز

در ادامه، محمد تمنایی مشاور حمل و نقل مجموعه بهتاش سپاهان با اشاره به ایمنی 16 برابری سیستم ریلی در مقایسه با جاده ای، اظهارکرد: حمل و نقل ریلی به عنوان صنعت سبز مطرح است که بخاطر عدم آلایندگی، ایمنی بالا و امکان جابجایی حجم زیاد کالا، در کشورهای توسعه یافته بسیار مورد توجه بوده است.

وی گفت: درحالیکه مقام معظم رهبری بر افزایش حمل بار بصورت ریلی تاکید کرده اند، فقط 12درصد حمل بار از طریق ریل انجام می شود.

تمنایی بیان کرد: با در نظر گرفتن چشم انداز ۱۴۰۴  تا سه سال دیگر باید باید به عدد ۱۲۰ میلیون تن ریلی برسیم که اکنون سرانه حدود ۵۰ تن است همچنین در بحث مسافر هم همین مسایل را داریم.

تمنایی گفت: بخش مهمی از ترانزیت کشور به عهده این شرکت است و تعاملات ما در دوسال گذشته با کشور های دیگر افزایش داشته است.  قزاقستان در حوزه حمل و نقل ریلی یکی از قوی ترین شرکت آسیای میانه است؛ ما در ایران ما ۷۵ هزار واگن و کشور قزاقستان ۲۰۰ هزار  واگن دارد.

وی بیان کرد: یکی از معضلاتی که راه آهن جمهوری اسلامی دارد بحث لوکوموتیو است و بهتاش سپاهان آمادگی خود را برای تعمیر ۶۰  دستگاه لوکومتیو از لوگوموتیو های متوقف این نهاد را تعمیر و راه اندازی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار