مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان از افزایش ۶،۷ درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به اداره کل پزشکی قانونی استان در سه ماه اول سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 15 August 2022

منصور فیروزبخت، روز دوشنبه افزود: آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی استان در سه ماه نخست امسال ۲۵۵ نفر بود که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۹ نفر گزارش شده است.

وی اظهار داشت: از مجموع تلفات حوادث ترافیکی سه ماهه اول سال جاری در استان، ۵۳ نفر زن و ۲۰۲ نفر مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان افزود: بیشترین تلفات حوادث ترافیکی با ۱۴۶ نفر در جاده‌های برون‌ شهری گزارش شده است.

فیروزبخت همچنین به مصدومیت هفت هزار و ۳۷۱ نفر در مدت یاد شده بر اثر حوادث ترافیکی اشاره کرد و گفت: آمار مصدومان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۱،۹ درصد افزایش داشته است.

افزایش تلفات ناشی از مسمومیت با قرص برنج

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان افزود: در سه ماهه اول سالجاری، چهار مرد بدلیل مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که سه نفر بودند، افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاکنون سازوکار دقیق بروز اثرات سمی فسفید آلومینیوم موجود در قرص برنج در انسان شناخته نشده است، بنابراین هیچ پادزهر اختصاصی هم برای درمان مسمومیت حاد آن وجود ندارد و کارهای درمانی تنها شامل اقدامات حمایتی ـ علامتی است.

به گفته فیروزبخت، بعد از ۱۵-۱۰ دقیقه از مصرف خوراکی قرص فسفید آلومینیوم، علائم و نشانه‌های مسمومیت ظاهر می‌شود و ممکن است مرگ در مدت کمتر از ۶ ساعت رُخ دهد.

 

افزایش تلفات حوادث کار در استان

وی همچنین به افزایش ۸،۸ درصدی تلفات ناشی از حوادث کار در سه ماه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت  ۳۷ نفر جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان با بیان اینکه تمام فوت شدگان مرد بودند، گفت: بیشترین علل فوت تلفات حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و اصابت جسم سخت بوده است.

وی همچنین در باره افزایش ۷،۵ درصدی شمار مصدومان ناشی از حوادث کار در مدت سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: در این مدت ۶۷۱ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۳۴ نفر از آنان زن و ۶۳۷ نفر مرد بودند.

کاهش تلفات سوختگی در استان

فیروزبخت همچنین به کاهش ۵،۹ درصدی آمار تلفات سوختگی‌ها در استان در سه ماه امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت ۴۸ نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: ۲۰ نفر از آمار جانباختگان ناشی از سوختگی در استان مرد و ۲۸ نفر زن بودند.

کاهش تلفات برق گرفتگی در استان

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان همچنین به کاهش تلفات برق گرفتگی در مدت یاد شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: در این مدت چهار نفر جان خود را از دست دادند.

وی آمار جان باختگان ناشی از برق گرفتگی استان در مدت مشابه سال قبل را ۱۲ نفر شامل یک زن و ۱۱ مرد اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار