رییس دانشگاه پیام نور اصفهان گفت: عدالت آموزشی مهمترین هدف دانشگاه پیام نور اصفهان است.
کد خبر: ۱۰۶۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ 15 August 2022

رضا مختاری در جمع اصحاب رسانه در مورد فعالیت دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور اصفهان بزرگترین دانشگاه دولتی محسوب می شود که در سطح استان اصفهان 40 مرکز فعال دارد.

به گفته مختاری تمام نقاط استان تمام مراکز و واحدها تحت پوشش دانشگاه پیام نور قرار گرفته در صورتی که برخی از این واحدها زیان ده محسوب می شود اما تلاش کرده ایم کسی از تحصیل باز نماند.

وی ادامه داد: شهریه پیام نور یک سوم تا یک پنجم سایر دانشگاه های شهریه بگیر است .

وی تحقق شعار سال را مهم ترین تکلیف و ماموریت این دانشگاه عنوان کرد و بیان داشت: دانشگاه پیام نور باید در تحقق شعار سال برای تولید دانش بنیان اشتغال آفرین فعال و کوشا باشد.

مختاری یکی از مزیت های مهم دانشگاه پیام نور را تنوع رشته ای آن دانست و اظهار کرد: دانشگاه پیام نور تلاش کرده تنوع رشته ای را رعایت کند و در حال حاضر در تمام گروه های آموزشی به جز پزشکی پذیرش دانشجو بدون آزمون در این دانشگاه وجود دارد.

وی محتوای آموزشی دانشگاه پیام نور را در سطح کیفی مطلوبی ارزیابی کرد و گفت: یکی از مهمترین بحث ها در این دانشگاه مربوط به محتوا آموزشی است که این محتوا مطابق با سرفصل آموزشی و استانداردهای لازم  است .

رییس دانشگاه پیام نور اصفهان گفت: سهمیه قبولی دانشجویان دانشگاه پیام نور به دلیل کیفیت مطلوب محتوا آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بالاست به طوری که طبق آمار ۳۰ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه به مقطع بالاتر می روند.

آنلاین بودن دانشگاه پیام نور دیگر مزیتی بود که مختاری از آن یاد کرد و گفت: ویژگی ممتاز این دانشگاه آنلاین بودن آن است به طوری که در دوران کرونا همه دانشگاه ها دچار آسیب شدند فقط دانشگاه پیام نور عملکرد خود را با کمترین میزان چالش ادامه داد و حتی در زمینه ارائه کلاس های آنلاین به کمک سایر دانشگاه ها رفت.

ایجاد بستری مناسب برای توانمند سازی دانشجویان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان  با بیان اینکه برنامه ما آماده‌سازی نیروهای انقلابی در دانشگاه‌های مختلف است، گفت: این برنامه در قالب طرح حامیم در دانشگاه‌ها اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی حیدری تصریح کرد: دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی با عنوان حلقه‌های میانی؛ طرح حامیم به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور اصفهان برگزار شد؛ این دوره در راستای تقویت و هم افزایی دانشجویان فعال فرهنگی برنامه ریزی شده است.

وی در مورد وظابف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور توضیح داد: تبیین مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از طریق برگزاری جلسات، سخنرانی و بحث و مناظره و نشر مقالات از مهمترین رویکردهای این نهاد است .

به گفته حیدری اجرای برنامه های آموزشی، پژوهشی و تربیتی در زمینه علوم و معارف اسلامی از قبیل برگزاری گردهمایی ها و نشست ها، حضور فعال در میان دانشجویان و دانشگاهیان به منظور ارشاد فکری و اخلاقی و مطالعه و بررسی وضع دینی و اعتقادی و گرایشهای فرهنگی و سیاسی در محیط دانشگاه و علل ضعف و نارساییها برای دستیابی به راه حل های مناسب بخشی از وظایف این نهاد است.

وی با بیان اینکه در راستای تقویت جایگاه دانشگاه پیام نور تلاش می کنیم توضیح داد: حمایت از نیروهای متعهد و متخصص در دانشگاه یکی از اولویت هایی است که با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار