با مشارکت مرکز هنر‌های آئینی اصفهان؛
شش ویژه‌ برنامه هنری و آئینی در دهه پایانی ماه صفر با مشارکت مرکز تخصصی هنر‌های ملی و آئینی اصفهان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷ 13 September 2022

رئیس مرکز تخصصی هنر‌های ملی و آئینی اصفهان با اشاره به برنامه‌های اربعین این مرکز گفت: همایش «عاشور آئین»، آئین پرده تعزیه، سوگواره بزرگ تعزیه، آوانمایش آئینی پرواز و نمایشگاه ادوات و نسخه‌های خطی و قدیمی از جمله این برنامه هاست.
منصور قربانی با بیان اینکه ویژه‌برنامه «عاشور آئین» با محوریت اجرای آئین‌های سوگواری اصفهان در محور چهارباغ اجرا می‌شود افزود: شهرستان‌های آران‌وبیدگل، نائین، هرند، شاهین‌شهر و کاشان آئین‌های خود را به شکل زنده در محور چهارباغ اجرا می‌کنند.
وی با اشاره به اجرای سوگواره بزرگ تعزیه در اصفهان گفت: این سوگواره به مدت ۱۰ شب با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان در میدان امام (ره) اجرا می‌شود ۸۰ شبیه‌خوان به‌عنوان عصاره تعزیه اصفهان در اجرای این تعزیه‌ها حضور و نقش دارند.
قربانی افزود: اولین شب این سوگواره به حضرت مسلم (ع)، شب دوم به جناب حر ابن یزید ریاحی، شب سوم به حضرت علی‌اکبر (ع)، شب چهارم به حضرت ابوالفضل (ع) و آخرین شب به حضرت زینب (س) و حضرت رقیه بنت‌الحسین (س) اختصاص دارد.
رئیس مرکز تخصصی هنر‌های ملی و آئینی اصفهان گفت: این برنامه‌ها از روز اربعین تا بیست‌وهشتم ماه صفر، هم‌زمان با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام جعفر صادق (ع) و امام رضا (ع) در اصفهان اجرا می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار