رئیس مرکز پایش سیاست‌های اشتغال کشور با تاکید بر اینکه آمار دقیق اشتغال ایجاد شده در کشور تا پایان امسال مشخص و اعلام می‌شود. گفت: در رصد سامانه صحت سنجی اشتغال، تاکنون بیش از پنجاه درصد تماس‌ها منجر به تایید اشتغال واقعی و پنجاه درصد دیگر یا اشتغال اتفاق نیفتاده و یا مغایرت‌هایی وجود داشته که باید برطرف شود.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ 15 September 2022

پژمان اکرامیان با اشاره به اینکه زمانی که انقلاب صنعتی شکل گرفت، این انقلاب در پهنه سرزمین بود و زنجیره ارزش تولیدات در پهنه سرزمین بود، اظهار کرد: با توجه به گستردگی این انقلاب در پهنه سرزمین، نرخ جابجایی جمعیت طی ده سال بین صفر تا سه درصد بود، اما در ایران، انقلاب صنعتی تنها در شهرها شکل گرفت و رفاه، منافع مالی و … در مراکز استان‌ها گسترش یافت، بنابراین شاهد بی عدالتی در پهنه سرزمین بودیم و نرخ جابجایی سرزمین طی ده سال بین ۶ تا ۱۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه برای پایش اشتغال در کشور نیاز به آمارهای واقعی است، گفت: طی سال‌های گذشته سامانه رصد اشتغال شکل گرفت و دستگاه‌های اجرایی هر گونه تلاش و آمار خود برای اشتغال را در این سامانه بارگذاری می‌کردند، اما بعضاً برای هر کد ملی در هر دستگاه یک خدمت ارائه می‌شد و هر کدام آن را به آمار اشتغال خود اضافه می‌کردند، به همین منظور در دولت فعلی مرکز پایش سیاست‌های اشتغال کشور اقدام به بازطراحی این سامانه کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز پایش سیاست‌های اشتغال کشور با بیان اینکه در این دولت زیست بودم اشتغال کشور را طراحی کردیم، توضیح داد: ایجاد یک شغل در کشور باید پنج خصوصیت مجوز، آموزش، تامین مالی، ایجاد زیرساخت و در آخر بازاریابی اشتغال را داشته باشد.

وی افزود: زمانی که اطلاعات یک کد ملی تعریف می‌شود، دستگاه اجرایی تیک خدمت خود را در این سامانه می‌زند و به نوعی دستگاه‌های اجرایی عملکرد خود برای اشتغال باید در این دستگاه ناظر و در سامانه رصد اطلاعات بارگذاری کند.

اکرامیان یادآور شد: تنها مسئولان دولتی و حاکمیتی به سامانه رصد اطلاعات اشتغال دسترسی دارند و اطلاعات هر کد ملی در مرکز ملی پایش سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال کشور ذیل دبیرخانه اشتغال کشور، ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از ثبت اطلاعات، صحت سنجی مشخصات به‌صورت تلفنی از دارنده کدملی احراز می‌شود که آیا دستگاه اجرایی واقعا خدمت را داده است، یا خیر.

رئیس مرکز پایش سیاست‌های اشتغال کشور اضافه کرد: تا اوایل امسال بحث نظارت میدانی صحت اطلاعات را به همکاران شهرستان‌ها واگذار کردیم، اما از بعد آن تا پایان سال، بحث نظارت را به مردم و بخش خصوص واگذار کردیم.

به گفته اکرامیان، در این سامانه می‌توان چندین گزارش مختلف از جمله، توزیع منابع، شکل توزیع منابع و ... را در مرکز استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاها بررسی کنیم و یا می‌توان مشخص کرد که چه رشته‌های دانشگاهی بیشترین آمار ورود به اشتغال را داشته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار