رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید در اصفهان گفت:مطابق اعلام ستاد تنظیم بازار استان، در حال حاضر مرغ در اصفهان با قیمت مصوب ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود و فروش آن بالاتر از نرخ مصوب، تخلف است.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰ 15 September 2022

محمدعلی فروغی با اشاره به اینکه با تدبیر ستاد تنظیم بازار استانی امروز شرایط توزیع مرغ در اصفهان مناسب است، اظهار داشت: مطابق اعلام ستاد تنظیم بازار استان، در حال حاضر مرغ در اصفهان با قیمت مصوب 59 هزار و 800 تومان عرضه می‌شود، البته مرغ نازینه A پلاس است و شانزده درصد گران‌تر از سایر مرغ‌ها گران‌تر عرضه می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه در این مدت هیچ شکایتی مبنی بر گران‌فروشی دریافت نکرده‌ایم و فروشگاه‌ها مرغ را با همان قیمت مصوب عرضه می‌کنند. فروش مرغ با قیمت بالاتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار تخلف است و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید در اصفهان با اشاره به کاهش تولید مرغ در استان تصریح کرد: فعلاً شرایط توزیع مرغ در اصفهان خوب است البته تا حدودی با کمبود مرغ مواجه هستیم اما چون میزان خرید مرغ کاهش پیدا کرده، درحال حاضر با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

وی ادامه داد: افزایش قیمت نهاده‌های دامی منجر به کاهش تولید مرغ شده اما کاهش میزان تقاضا در بازار باعث شده که این کمبود مرغ چندان احساس نشود.

فروغی گفت: افزایش قیمت مرغ باعث شده توان خرید شهروندان کاهش یابد و میزان خرید مرغ نسبت به سال گذشته حدود 30 الی 40 درصد کاهش یافته است. البته گرم شدن هوا در چند ماه گذشته باعث میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها شده بود و مرغداران برای ممانعت از تلف شدن جوجه‌ها میزان جوجه‌ریزی را کاهش داده بودند و با بهتر شدن شرایط هوا میزان جوجه‌ریزی افزایش خواهد یافت و ممکن است قیمت‌ها تا حدودی کاهش پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار