مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: هم اینک اصفهان با معضل ۲ گانه آلودگی هوا و خشکسالی روبروست و این مشکلات به صنعت گردشگری شرق این خطه آسیب فراوانی وارد کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 16 September 2022

علیرضا ایزدی اظهار داشت: در زمان حاضر با ٢ معضل بزرگ آلودگی هوا و خشکسالی در اصفهان مواجهیم که تاثیر مستقیمی بر صنعت گردشگری دارد در حالی که رونق صنعت گردشگری نیازمند توسعه پایدار است.

وی افزود:  از سال ۹۲ زیرساخت های گردشگری شکل گرفته است و اصفهان مجهز به ۱۰ هزار تخت اقامتگاه برای پذیرش مسافران بود که این رقم  اکنون به ۳۷ هزار تخت در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی و بوم گردی و مهمانپذیرها رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان تصریح کرد: صنعت گردشگری در اصفهان در۲ سال شیوع کرونا ۶۰ درصد آسیب دید و  بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان خسارت تحمل کرد.

ایزدی با اعلام اینکه نگاه علمی و تخصصی گردشگری از سال ۷۸ با تشکیل  سازمان ایرانگردی و جهانگردی به وجو آمد، افزود: این نهاد ابتدا به  سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تبدیل شد و  سال ۱۳۸۵ ، صنایع دستی هم به آن پیوست و سپس به وزارتخانه مبدل و با روی کار آمدن  دولت سیزدهم نگاه جدی به این صنعت شد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان خاطرنشان کرد:  نوروز امسال بیش از ۲ میلیون نفر  به اصفهان سفر کردند و چهار روز تعطیلات فطر  پیک دوم  سفرهای گردشگری به اصفهان را شاهد بودیم.

وی همچنین از وجود ۶۸ هزار هنرمند صنایع دستی در استان اصفهان خبر داد و گفت: ۱۹۶  رشته صنعت دستی در استان وجود دارد که برابر یک سوم صنایع دستی جهان و دو سوم صنایع دستی ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار