رئیس اداره محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان و کارشناس رسمی دادگستری در زمینه حفاظت پارک‌های ملی گفت: نگاه به مسایل و پیامدهای توسعه عارض بر مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، نگاهی جامع و چند جانبه بوده است.
کد خبر: ۱۰۶۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ 17 September 2022

بهروز ستایش یادآور شد: مسائل و روندهای توسعه‌ای پیرامون پارک ملی کلاه قاضی از قبیل طراحی و تصویب آزاد راه شرق اصفهان و نیز ایجاد شهرک بهارستان، همگی به دهه‌های گذشته و حتی قبل از انقلاب اسلامی باز می گردد؛ بنابراین بحث در مورد اجرا و یا عدم اجرا در این برهه و مقیاس زمانی برعهده بالاترین مقام سیاستگذار محیط زیست یعنی شورایعالی حفاظت محیط زیست است.

ستایش گفت:  در صورت تصویب این طرح در شورای عالی حفاظت محیط زیست، الزامات و تمهیدات زیست محیطی ویژه از قبیل افزایش ضریب حفاظتی پیرامون مسیر- امکانات ویژه حفاظتی – تعیین نحوه عبور ( تونل یا ترانشه) – و اجرای روگذر و زیرگذر مخصوص حیات وحش جزو مواردی است که به مجری طرح ابلاغ خواهد شد.

این مقام اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خاطر نشان ساخت: گزینه فعلی و مورد بحث با مسیر اولیه طراحی شده کنارگذر که به طور کامل با زیستگاه‌های منطقه تداخل داشت، تفاوت اساسی دارد و مسیر پیشنهادی فعلی از دورترین حاشیه غربی منطقه می گذرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار