سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۶ بیمار مبتلا به وبا در ۲ تا سه هفته گذشته در استان شناسایی شدند که پس از درمان، بهبود یافتند و اکنون مشکلی ندارند.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴ 18 September 2022

پژمان عقدک افزود: این افراد از عراق بازگشته بودند و نتیجه آزمایش (اِلتور) آنها مثبت شده بود.

وی ادامه داد: امیدواریم بین افرادی که به تازگی از عراق بازمی گردند مورد مثبتی از ابتلا به وبا نداشته باشیم و اگر هم باشد به موقع شناسایی و درمان شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از زائرانی که از عتبات عالیات باز می‌گردند خواست که در صورت داشتن علائم بیماری، خود را قرنطینه و اگر شدت بیماری آنها زیاد است به پزشک مراجعه کنند.

وبا یک بیماری اسهالی واگیردار و خاص انسان است که توسط نوعی باکتری بنام "ویبریوکلرا" ایجاد می شود که در صورت عدم پیشگیری و درمان به موقع و مناسب، بسیار کُشنده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: درباره بیماری تب کریمه کنگو نیز آخرین آمار در استان اصفهان ۶ نفر مبتلاست که یکی از آنها فوت کرد و همه موارد مربوط به شهرستان فریدونشهر بودند.

عقدک همچنین با اشاره به آخرین آمار کرونا در استان اصفهان گفت: آمار همه گیری بیماری کووید-۱۹ در استان در همه شاخص ها از جمله افراد مراجعه کننده، نتایج مثبت آزمایش ها، افراد بستری و ترخیصی و مرگ و میر نزولی است.

وی با بیان اینکه رنگ‌بندی جدید همه گیری کووید-۱۹ نیز حاکی از بهبود شرایط است، اضافه کرد: تعداد شهرستان های آبی (وضعیت عادی) در استان افزایش یافت و از سه شهرستان در هفته گذشته به ۱۰ مورد در این هفته رسید.

وی با اشاره به اینکه هیچیک از شهرستان های استان در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر) قرار ندارد و فقط یکی از شهرستان ها یعنی نطنز وضعیت نارنجی (پر خطر) دارد، اظهار امیدواری کرد که در یک تا ۲ هفته آینده اکثر شهرستان ها به وضعیت آبی برسند. 

عقدک با بیان اینکه تعداد ترخیصی بیماران کرونایی از بیمارستان ها از تعداد افراد بستری در روز، پیشی گرفته است، اظهار داشت: این امر به کاهش تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها و همچنین بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت های ویژه منجر می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه هنوز سهمیه واکسن آنفلوآنزا برای استان اصفهان مشخص نیست، افزود: در بخش خصوصی و داروخانه مقداری از این واکسن موجود است اما هنوز سهمیه بخش دولتی و شبکه بهداشت مشخص نشده است.

عقدک درباره کمبود سرم در داروخانه ها نیز توضیح داد: همانطور که در سطح ملی اعلام شد سرم به برخی از داروخانه تخصیص یافته است تا بصورت هدفمند و متناسب با نیازها توزیع شود و بنظر می آید در زمان حاضر در این زمینه کمبودی نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار