در داروخانه‌های استان اصفهان
با گذشت بیش از دو ماه، روند اجرای طرح دارویار در داروخانه‌های استان اصفهان مستمر نظارت و بازرسی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵ 18 September 2022

با اجرای این طرح که از ۲۳ تیر آغاز شده، ۳۶۶ قلم داروی پر مصرف زیر پوشش بیمه قرارگرفته و حدود هزار و ۴۵ قلم دارو هم اصلاح قیمت شده است.
کارشناس سازمان غذا و دارو گفت: هم اکنون روزانه هشت بازرس در کلانشهر اصفهان و یک بازرس در شهرستان‌ها، بر اجرای این طرح در داروخانه‌ها نظارت دارند.

محمد حسین حسامی افزود:تجویز منطقی دارو، کاهش کمبودها، ارتقاء کیفیت فرآورده‌های تولید داخل و به دنبال آن افزایش تولید و اشتغالزایی، کنترل قاچاق معکوس همچنین حمایت ویژه از دارو‌های مصرفی بیماران مزمن، خاص و صعب‌العلاج از مزایای اجرای طرح دارویار است.
در بازدید میدانی که از داروخانه‌های کلانشهر اصفهان داشتیم برخی بیماران و داروخانه داران از کمبود‌های دارویی گلایه داشتند که این بازرس با پذیرش برخی از این گلایه‌ها گفت: از زمانی که اصلاح قیمت صورت گرفته تا زمان تولید دارو‌ها فاصله زمانی نیاز است و برای جبران این فاصله زمانی، دارو‌های نسخه‌ای که کمبود دارد در داروخانه منتخب توزیع و به زودی اوضاع قطعا بهتر می‌شود.
کارشناس سازمان غذا و دارو از هم استانی‌ها خواست برای پیدا کردن کمبود‌های دارویی یا اعلام تخلف دارویی، موضوع را از طریق سامانه‌های تلفنی ۱۹۰ یا الکترونیکی تیتک به نشانی ttac.ir پیگیری کنند.
استان اصفهان ۹۵۰ داروخانه دارد و با فعالیت حدود ۱۰ کارخانه، اصفهان، سومین استان تولیدکننده دارو پس از تهران و البرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار