مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: درخواست ثبت نام بیش از ۲۳۲ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان بدلیل نداشتن شرایط لازم رد شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ 19 September 2022

علیرضا قاری‌ قرآن افزود: بیش از ۴۱ هزار نفر از متقاضیان ثبت نام شده در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان نیز انصراف خود را از این طرح اعلام کردند.

وی با اشاره به وضعیت ثبت نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار داشت: بر اساس ثبت‌نام‌های بعمل آمده در طرح جهش تولید مسکن استان، بیش از ۴۲۲ هزار نفر متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح هستند که تاکنون افزون بر ۱۳۵ هزار نفر حائز شرایط فعال(در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه) هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان ادامه داد:تمام امکانات و منابع برای شتاب بخشی به اجرای این طرح و خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد استان اصفهان بسیج شده‌ است.

وی طرح نهضت ملی مسکن را بزرگترین پروژه تولید مسکن پس از انقلاب اسلامی دانست که بر اساس آن وزارت راه و شهرسازی در طول چهار سال، ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را با تامین زمین و ارائه تسهیلات مدیریت خواهد کرد.

وی افزود: سهم استان اصفهان در این طرح معادل ۵.۸ درصد نسبت به کل کشور است.  

قاری قرآن افزود: بر این اساس در استان اصفهان برای یک سال نیاز به ساخت ۵۰ هزار و ۹۹۲ واحد است که این عدد برای چهار سال به بیش از ۲۰۳ هزار و ۹۶۷ واحد می‌رسد.  

وی بیان کرد: طبق برنامه، زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان بصورت سالانه یک هزار و ۷۹ هکتار بوده و در حال حاضر نیز برای بیش از ۹۱ هزار واحد در استان، زمین تخصیص داده شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان خاطرنشان کرد: به منظور تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن استان، بیش از ۲۰۰ جلسه در اداره‌کل راه و شهرسازی و ادارات تابعه برگزار و بیش از ۲۰ جلسه کارگروه، ذیل شورای مسکن اصفهان تشکیل شده است.  

وی اظهار داشت: تامین مسکن متقاضیان در شهر مورد تقاضا یا در نزدیکترین شهر مُجاور که امکان تامین زمین در آن فراهم باشد، صورت می‌پذیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: سامانه طرح نهضت ملی مسکن در ابتدا برای ۴۳ شهر استان بازگشایی شده بود که با پیشنهاد ارائه شده و پیگیری‌های ویژه بعمل آمده، برای تمام شهرهای استان بازگشایی شد و هم استانی‌ها توانستند اقدام به ثبت نام کنند.  

قاری قرآن با اشاره به روند اجرای کار برای متقاضیان این طرح بیان داشت: طبق مصوبه شورای مسکن استان پس از ثبت نام متقاضی در سامانه، استعلام‌های سه‌گانه شامل (استعلام فرم ج، استعلام اداره ثبت و استعلام بانک) انجام می‌پذیرد و در صورت قرمز بودن این استعلام‌ها، متقاضی رد خواست شده و از روند خارج می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در صورت سبز بودن استعلام‌ها، پیامکی برای مراجعه متقاضی به دفتر پیشخوان دولت و بارگذاری مدارک ارسال و پس از مراجعه متقاضی و انجام اقدامات لازم، پرونده او برای بررسی و تایید به کارگزار مُنتخب ارسال می‌شود.  

وی اضافه کرد: پس از این مرحله، افتتاح حساب انجام می شود و متقاضی پیامک واریز وجه دریافت می‌کند که با واریز وجه اولیه، تخصیص پروژه برای او صورت می‌پذیرد.

قاری قرآن اضافه کرد: مابقی آورده متقاضی به این صورت است که به ترتیب در پایان اجرای فوندانسیون ۱۵ درصد، پایان اسکلت و سقف کاری ۲۵ درصد، پایان سفت کاری ۲۵ درصد، پایان نازک کاری ۲۰ درصد و در زمان تحویل واحد نیز ۱۵ درصد از او اخذ می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به تکلیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار داشت: خانوارهایی که تاریخ تولد فرزند سوم و یا بیشتر آنها بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ بوده باشد برای واگذاری زمین یا واحد مسکونی به آنان، امکان ثبت نام در سامانه طرح های حمایتی مسکن را دارند بر این اساس تعداد متقاضیانی که برای این طرح ثبت نام کرده اند بیش از سه هزار نفر در سطح استان بوده است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار