با حمایت دولت حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و کارگاهی خریداری و بین مدارس توزیع شده که ۵ هزار میلیارد ریال آن مربوط به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای است.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹ 21 September 2022

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در کاشان با بیان اینکه وجود تجهیزات و امکانات مناسب آموزشی در مدارس نوساز، یکی از تکالیف سازمان نوسازی مدارس است گفت: تا آغاز سال تحصیلی جدید امسال، ۴۰ هنرستان جدید در کشور افتتاح می‌شود.
مهدی کاظمی افزود: تاکنون حدود ۹۵ درصد دانش آموزان واجد شرایط یعنی حدود ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برای پایه‌های مختلف تحصیلی ثبت نام کرده اند.
وی با اشاره به اینکه این تعداد دانش آموز در ۲۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند گفت: پیش بینی شده امسال تعداد دانش آموزان ۳۰۰ هزار نفر نسبت به سال قبل بیشتر باشد که مهاجرت و جذب بازماندگان از تحصیل از دلایل این افزایش است.
رئیس ستاد بازگشایی مدارس، توسعه رشته‌های کشاورزی را از اولویت‌های آموزش و پرورش بیان و خاطر نشان کرد: دانش بنیان کردن هنرستان‌های کشاورزی از رویکرد‌های وزارت جهاد کشاورزی نیز هست که با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان زمینه آن فراهم شده است.
معاون وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال مشکل کمبود معلم نداریم گفت: برای رسیدن به شرایط استاندارد حدود ۳۴ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی و ماده ۲۸ و ۲۵ هزار نفر نیز از فارغ التحصیلان دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان به جمع معلمان می‌پیوندند.
وی افزود: ۱۵ هزار نفر از دانشجو معلمانی که سال آخر تحصیل‌شان است نیز به صورت کارورز و متناسب با نیاز استان‌ها به صورت حق التدریس به کارگیری خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار