رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: یکی از اقدامات پلیس برای تامین ایمنی دانش‌آموزان را همزمان با بازگشایی مدارس، جلوگیری از فعالیت سرویس‌های مدرسه بدون مجوز اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۶۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ 25 September 2022

سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: فعالیت بدون مجوز سرویس‌های مدرسه در قانون ممنوع اعلام شده و خانواده‌ها نباید رفت و آمد فرزندان خود را به این سرویس‌ها واگذار کنند.

وی با اشاره به اقدامات پلیس راهور در راستای اجرای طرح ترافیکی مهرماه تحصیلی گفت: در این راستا  مسوولان مدارس ملزم به راهنمایی و هدایت والدین دانش‌آموزان برای انتخاب  سرویس‌های مدارس دارای مجوز هستند.

رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: سپردن دانش‌آموزان دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول به رانندگانی که بصورت غیرمجاز به ارائه سرویس مدرسه می‌پردازند علاوه بر سانحه‌های ترافیکی می‌تواند امنیت آنها را نیز تهدید کند.

وی یادآور شد: از سویی با توجه به افزایش حجم ترافیک همزمان با بازگشایی مدارس از خانواده‌ها درخواست می‌شود که تا حد ممکن تردد دانش آموزان خود را به سرویس‌های مدارس دارای مجوز به جای استفاده از خودروی شخصی بسپارند و از تجمع در مقابل مدارس خودداری کنند.

سرهنگ محمدی همچنین از مدیران مدارس نیز خواست که از فضای داخل مدرسه برای استقرار سرویس‌های مدارس و جابجایی دانش‌آموزان استفاده کنند تا علاوه بر کاهش بار ترافیک، خطرات و تهدیدات حین سوار و پیاده شدن دانش‌آموزان کاهش یابد.

وی همچنین یکی دیگر از اقدامات و پیگیری‌های پلیس راهور در اجرای طرح ترافیکی بازگشایی مدارس را ساماندهی گذرگاه‌های عابر پیاده و ایمن‌سازی معابر در محدوده مدارس با همکاری شهرداری اصفهان عنوان کرد و گفت: پوشش ترافیکی مدارس به ویژه در حاشیه خیابانها توسط پلیس بطور کامل تامین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار