مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: اهدای خون مستمر با توجه به نیاز روزانه بیمارستان‌های اصفهان به واسطه جراحی‌ها و بیماران خاص یک نیاز حیاتی و ضروری است.
کد خبر: ۱۰۶۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱ 26 September 2022

علی فتوحی ذخیره فعلی خون استان اصفهان را در حد پنج روز عنوان کرد و گفت: این میزان ذخیره به نسبت خوب است ولی با توجه به افزایش جراحی‌ها و تقاضای بیمارستان‌ها برای دریافت خون و نامعلوم بودن وضعیت کرونا احتمال کاهش دارد.

مدیرکل انتقال خون اصفهان با اشاره به اینکه در این استان تامین خون برای بیماران استان‌های دیگر نیز انجام می‌شود، افزود: روزانه بیماران بسیاری از استان‌های همجوار برای درمان تخصصی به اصفهان مراجعه و از خدمات درمانی و خونی این استان بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای افزایش اهدا و ذخیره خون در استان اصفهان ترغیب بانوان و جوانان به اهدای خون است زیرا تنها سه درصد اهداکنندگان را بانوان تشکیل می‌دهد و همچنین میزان استقبال جوانان به نسبت افراد سالخورده برای اهدای خون کمتر است.

فتوحی همچنین به آمار اهدای خون در ایام محرم تا اربعین امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت حدود ۲۶ هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کردند و از بالغ بر ۲۰ هزار نفر خون‌گیری انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نهادینه شدن فرهنگ نذر خون میزان اهدای خون در محرم تا اربعین امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۲ درصد رشد یافت.

مدیرکل انتقال خون اصفهان همچنین آمار مراجعه برای اهدای خون در مدت پنج ماه اول امسال را ۵۷ هزار و ۶۷۷ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۴۶ هزار و ۵۳۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: اهدا خون ، ذخیره خون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار