مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ضروری است وقف مشارکتی در دستور کار مسئولان قرار گیرد و در این زمینه در مباحث قرآنی، آموزشی و درمانی این امر پیشنهاد می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶ 27 September 2022

حجت الاسلام محمد حسین بلک اظهار داشت: در دهه آخر ماه صفر مناسبت‌های زیادی را داریم از سویی نیز این دهه به نام وقف نیز نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه در بقاع متبرکه استان اصفهان به مناسبت شهادت حضرت رسول اکرم (ص)، امام حسن (ع) و امام رضا (ع) مراسم‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود، ادامه داد: از مهم‌ترین آنها مراسمی در شهرستان هرند بقعه حضرت اسحاق ابن موسی ابن جعفر برگزار می‌شود که بسیار باشکوه است و جمعیت قابل توجهی از هیئت‌های مذهبی در این مراسم حضور می‌یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: همچنین در امامزاده آقا علی عباس نیز مراسمی را داریم که مورد استقبال بسیار زیاد زائران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در محور فعالیت‌هایی که برای خود تعریف کرده توجه به موضوعات اجتماعی را در دستور کار دارد، ابراز داشت: بر اساس ضرورت در مباحث فرهنگی و اجتماعی ورود کرده و نسبت به حل مشکلات و برطرف کردن نیازها گام برمی‌داریم.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه امروزه تقویت نهاد خانواده در حوزه اجتماعی امری ضروری است، گفت: در بقاع متبرکه شاهد فعالیت‌های خوبی برای تحکیم بنیان خانواده از جمله برپایی پیوندهای آسمانی، کمک به تأمین جهیزیه و … بوده‌ایم.

وی گفت: برای کاهش فقر در جامعه نیز طی یک سال گذشته طرح قرار دوازدهم اجرا شده و بسته‌های معیشتی و کمک آموزشی نیز بین نیازمندان توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری نیز بخش دانش بنیان را مورد توجه قرار داده‌ایم، افزود: باید توجه داشت که در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع فضاهای تفریحی و سبز را در اختیار مردم قرار دهیم تا بستری برای آسایش و آرامش خانواده‌ها باشد.

وی اضافه کرد: همچنین بخش قابل توجهی از مراکز آموزشگاهی نیز در استان اصفهان جز موقوفات است، در این زمینه با درآمد حاصل از موقوفه صارمیه به تنهایی ۱۷ فضای آموزشی ساخته و تحویل آموزش و پرروش شده است.

حجت الاسلام بلک گفت: ما باید نسبت به ثبت وقف توجه بیشتری داشته باشیم تا آیندگان برداشت کنند همانطور که امروز ما این دستاورد راداریم.

وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن وقف مشارکتی افزود: با توجه به شرایط کشور طی دو سال گذشته استقبال خوبی برای وقف مشارکتی داشتیم و امیدواریم این امر در حوزه‌هایی مانند مباحث قرآنی، آموزشی و درمانی نیز مورد اقبال قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار